فیس بوک که این روزها تلاش دارد کاربران حقیقی و حقوقی را به شیوه های مختلف به استفاده از خدمات ویدئویی خود ترغیب کند، به علت اغراق در میزان استقبال از این خدمات و ارائه آمار غیردقیق مجبور به عذرخواهی شده است.
به گزارش گرداب؛ به نقل از تک تایمز، این شرکت آمار ترافیک فایل های ویدئویی موجود در این شبکه اجتماعی را بیش از میزان واقعی اعلام کرده بود. فیس بوک متوسط زمان صرف شده توسط کاربران برای مشاهده ویدئوهای مختلف را در اختیار آگهی دهندگان می گذارد. با توجه به محبوبیت بیشتر یوتیوب، فیس بوک می داند که برای پیشی گرفتن از این رقیب قدیمی کار دشواری پیش رو دارد.
در حالی که ارقام قبلی اعلام شده در این زمینه بسیار بزرگ و تاحدی تعجب آور بودند، سرانجام به اعتراف خود فیس بوک مشخص شد که آمار یاد شده بهره ای از واقعیت نداشته اند و غلو شده بودند.
بر اساس گزارش خود فیس بوک در صورتی که کاربری حتی سه ثانیه از یک ویدئو را مشاهده می کرد، در زمره کاربران آن ویدئو محسوب می شد. این در صورتی است که نمی توان چنین افرادی را کاربر واقعی تبلیغات پخش شده دانست. از همین رو آمار فیس بوک به دور از واقعیت بوده است.
این شرکت می گوید در تلاش برای انجام اقدامات ضروری به منظور برطرف کردن این مشکل است. علاوه بر این اگهی دهندگان به علت ارائه چنین آماری هزینه اضافی در زمان فعال بودن تبلیغاتشان پرداخت نخواهند کرد.
فیس بوک همچنین قول داده که از این پس در زمینه ارائه آمار تبلیغاتی مربوط به مشاهده ویدئوهای خود رفتار شفاف تری داشته باشد.