دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی، هدفگذاری انجام شده برای این طرح را کسب سهم ۵ درصد در بازار جویشگرها در سال نخست راه اندازی عنوان کرد.
وی گفت: هدف اصلی طرح جویشگر بومی، دستیابی به سهم بازار جویشگرها و توسعه کسب و کار است و پیش بینی می شود که این سرویس، سهم ۵ درصدی را در سال اول از این بازار کسب کند که این هدف با تعامل با ارگانهای دولتی صورتپذیر خواهد بود.
در نشست چهل و یکم شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ابتدا گزارشی درمورد فعالیتها در حوزه کسبوکار جویشگر بومی و جایگاه آن ارائه شد.
فعالیتهای انجامشده در حوزه توسعه کسبوکار جویشگر بومی، معرفی حوزه های اثرگذار و عوامل ارتقای کسبوکار، سیاستهای طرح، معیارهای دستهبندی ذینفعان، دستهبندی بازیگران در مدلهای زیستبوم، برگزاری فراخوان دوم طرح جویشگر بومی مطابق با مطالعات کسبوکار و همسوسازی برنامه عملیاتی با نقشه راه طرح جویشگر بومی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.