Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از دروغ‌های تازه با ایمیل‌های لو رفته بنیاد کلینتون

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵

ایمیل های هک شده بنیاد کلینتون که توسط ویکی لیکس منتشر شده، ابعاد تازه ای از دروغ گویی های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را افشا می کند.

به گزارش گرداب بر اساس محتوای افشا شده این ایمیل ها، دولت قطر به کلینتون وعده داده بود که یک میلیون دلار به بنیاد خیریه خانواده کلینتون کمک کند. این در حالی است که هیلاری کلینتون وعده داده بود در زمان تصدی پست وزارت خارجه آمریکا هیچ کمک بلاعوض خارجی را از سوی هیچ دولتی نپذیرد.

در ایمیل یاد شده که مربوط به سال 2012 است، یکی از مقامات برجسته بنیاد خیریه بیل، هیلاری و چلسی کلینتون به همکاران خود اطلاع می دهد که کمک بلاعوض و برنامه ریزی شده دولت قطر به مناسبت تولد هیلاری کلینتون در نشست وی با سفیر قطر در واشنگتن قطعی شده است.

در این ایمیل آمده است که دولت قطر این کمک را در سال 2011 تایید کرده و برای تقدیم آن به هیلاری کلینتون خواستار تنها 5 دقیقه ملاقات با وی است. این ایمیل هک شده مربوط به حساب کاربری جان پادستا رییس کمپین تبلیغاتی هیلاری کلینتون در سال 2016 است.

در ماه های اخیر حملات متعدد هکری به شبکه های رایانه ای وابسته به حزب دموکرات در آمریکا باعث رسوایی های متعدد برای این حزب شده و پیوندهای مخفی آن با سرمایه داران وال استریت که عامل بحران اقتصادی سال 2008 امریکا بوده اند را هم افشا کرده است. این ایمیل ها نشانگر برنامه ریزی های گسترده هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت خارجه امریکا برای دامن زدن به آشوب و ناامنی در غرب آسیا و به خصوص سوریه با هدف تقابل با ایران و روسیه نیز هست.

اگر چه در این ایمیل مشخص نشده که یک میلیون دلار وعده داده شده قطر در عمل به بنیاد خیریه کلینتون ها پرداخت شده باشد، اما در وب سایت این بنیاد، نام دولت قطر به عنوان یکی از پرداخت کنندگان کمک های بلاعوض درج شده است. در حالی که بنیاد مذکور، سفیر قطر در واشنگتن و وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر در مورد این خبر نشده اند، می توان حدس زد دریافت کمک هایی از این دست تا چه حد تعیین کننده سیاست خارجی آمریکا در قبال کشورهای مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/آ