Gerdab.IR | گرداب

هجوم شرکت‌های دره‌ی سیلیکون به خاورمیانه

تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵

مشارکت موسسات فناوری دره‌ی سیلیکون و دولت‌های خاورمیانه، با هدف ارتقای استانداردهای امنیت سایبری شهرهای هوشمند ادامه دارد.

به گزارش گرداب با افزایش روزافزون اتصال مؤسسات خصوصی و دولتی، سیستم‌های صنعتی و میلیاردها دستگاه تلفن همراه به اینترنت، بحث تأمین امنیت شهرهای هوشمند، اهمیتی دو چندان یافته است.

بر اساس گزارش موسسه‌ی امنیتی کسپرسکی، حدود نیمی از مؤسسات خاورمیانه، ترکیه و آفریقا، در سه ماه اول سال میلادی جاری، وقوع حوادث امنیت سایبری متعددی را اعلام کرده‌اند. در نتیجه طبق آخرین بررسی‌ها، ارزش بازار امنیت سایبری خاورمیانه تا سال 2019، به ده میلیارد دلار خواهد رسید.

شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری مستقر در دره‌ی سیلیکون با توجه به پیش‌بینی رشد بازار امنیت سایبری، امضای توافق‌نامه‌های مربوط به حفاظت از زیرساخت‌های ملی شهرهای هوشمند را آغاز کرده‌اند.

کیت کپلان (Keith Kaplan)، مدیر اجرایی و یکی از بنیان‌گذاران شرکت تسلا (Tesla) دراین‌باره می‌گوید: «دولت‌های حاشیه خلیج‌فارس در خط مقدم نوآوری جهانی، یکپارچه‌سازی شهرهای هوشمند، خدمات و اینترنت اشیا قرار دارند.»

سرمایه‌گذاری شیخ‌نشین‌های عرب حاشیه خلیج‌فارس در ساخت و تجهیز شهرهای هوشمند، در حال افزایش است. از جمله این شهرها می‌توان به دبی، مصدر و شارجه در امارات، چهار شهر اقتصادی عربستان و لوسیل در قطر، اشاره کرد.

دولت امارات در نظر دارد دبی را تا سال 2017، به هوشمندترین شهر دنیا بدل نماید و برای نیل به این هدف، همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت‌های بزرگ فناوری آغاز نموده است.