Gerdab.IR | گرداب

نگرانی شرکت های آمریکایی نسبت ترامپ

تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵

در حالی که آمار جرائم سایبری و حملات اینترنتی در آمریکا روز به روز در حال افزایش است، کم توجهی دولت ترامپ به این مقوله بر نگرانی متخصصان و شرکت های فناوری افزوده است.

ه گزارش گرداب؛ در چند سال اخیر به طور مرتب اخباری در مورد سرقت اطلاعات حساس شخصی افراد و شرکت های تجاری و نهادهای دولتی در آمریکا منتشر شده و اقدامات انجام شده در این زمینه چندان مثمر ثمر نبوده است.

ضرورت استفاده از فناوری های نوظهور در کنار ضعف های امنیتی گسترده نرم افزارها، سیستم عامل ها و سخت افزارهای اینترنتی و تمایل دولت آمریکا به جاسوسی فله ای از میلیون ها کاربر اینترنت نگرانی در مورد آینده حریم شخصی و امنیت افراد و موسسات را افزایش داده است.

در این شرایط ترامپ تاکنون علاقه چندانی به مقوله امنیت سایبر نشان نداده و اظهارات خاصی نیز در این زمینه نداشته است. از سوی دیگر وی متهم به همکاری با روس‌ها برای سرقت اطلاعات ستاد انتخاباتی رقیب خود هیلاری کلینتون و هک کردن شبکه های رایانه ای متعلق به این ستاد است.

مجموعه این مسائل موجب شده که دیدگاه های ترامپ در مورد موضوع امنیت سایبری مبهم و نامشخص به نظر برسد. برخی کارشناسان بیم دارند که جرائم سایبری در دوره ریاست جمهوری وی رشد تصاعدی داشته باشد و برخی دیگر معتقدند شرکت های فناوری باید برای جلب توجه دولت آمریکا به این موضوع به طور جدی تر تلاش کنند.

صاحب نظران معتقدند بی توجهی به امنیت سایبری به کاهش سرمایه گذاری در این حوزه توسط دولت و عدم نوسازی زیرساخت های امنیت سایبری منجر می شود و این امر ممکن است به سرقت بیشتر اطلاعات حساس کاربران بینجامد. از این رو ضروری است اهمیت موضوع به دولت ترامپ گوشزد شود.