Gerdab.IR | گرداب

وزرای ارتباطات دو کشور تاکید کردند؛

تولید مشترک ایران واندونزی در حوزه محتوای بومی آنلاین

تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵

وزرای ارتباطات ایران و اندونزی بر همکاری مشترک در زمینه تولید محتوای بومی آنلاین با توجه به مناسبات فرهنگی و دینی دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گرداب؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور ایران و اندونزی به این کشور سفر کرده با «رودیان تارا» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار واعظی با اشاره به نقش و جایگاه ارتباطات و مخابرات در پیشرفت جامعه بشری و توسعه اقتصادی کشورها به زمینه های گسترده این حوزه برای همکاری بین دو کشور پرداخت و گفت: با توجه به برنامه ریزی جامع ایران برای توسعه ICT، علاقمندیم با کشورهای مهم اسلامی آسیایی از جمله اندونزی تبادل تجربیات و انتقال دانش فنی را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات وفناوری کشورمان همچنین بهره مندی از تکنولوژی نوین اینترنت در جامعه امروز بشری را ضروری دانست و بر تولید مشترک محتوای بومی متناسب با فرهنگ ملی و دینی کشورها تاکید کرد.

وی از سفر در پیش روی رئیس جمهوری اندونزی به ایران خبر داد و گفت: در این سفر چهارچوب های یک برنامه در حوزه های تحقیق و توسعه، اینترنت، امنیت شبکه، موبایل، پست و مخابرات و همکاری های فرکانس و ماهواره ای در قالب یک سند مشترک همکاری های درازمدت تنظیم می شود.

واعظی همچنین ضمن دعوت از همتای خود برای بازدید از کشورمان اعلام کرد: وزرای دو کشور باید بتوانند با یک تعامل پایدار، توافقات حاصله را محقق سازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر روابط گسترده دو کشور ایران و اندونزی در آسیا به پیشرفت های حوزه ICT کشورمان اشاره کرد و گفت: ما نیز معتقدیم که زمینه وسیعی از همکاری بین دو کشور وجود دارد که باتوجه به توسعه ارتباطات و همچنین تقاضای وسیع جوامع پرجمعیت مثل اندونزی، ناچاریم که تولیدات و محتوا را جهت کاهش هزینه ها، بومی سازی کنیم.

تارا با اشاره به تجاربی در زمینه های دولت الکترونیک، تولید تجهیزات موبایل، تجارت الکترونیک و برخط کردن کلیه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، به تجارب مثبت ایران در زمینه امنیت شبکه اشاره کرد و ضمن استقبال از سند مشترک همکاری ها، خواستار عملیاتی کردن تفاهمات دو کشور شد.