Gerdab.IR | گرداب

آماري از ميزان گستردگي آزار و اذيت در فضاي سايبر

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹

آزار و اذيت سايبری همه موارد از سرقت مشخصات شخصي يك نفر گرفته تا خدشه زدن به اعتبار وي در فضاي آنلاين يا مورد تعقيب قرار دادن كسي در شبكه اجتماعي را شامل مي‌شود.

بر اساس يك بررسي جنايي اخير در انگليس، بيش از يك ميليون زن و 900 هزار مرد در اين كشور قرباني آزار و اذيت بودند، اگر چه مشخص نيست چه شماري از اين تعداد هدف آزار و اذيت سايبری قرار گرفته‌اند.

به گزارش گرداب، آزار و اذيت سايبری همه موارد از سرقت مشخصات شخصي يك نفر گرفته تا خدشه زدن به اعتبار وي در فضاي آنلاين يا مورد تعقيب قرار دادن كسي در سايت‌هاي شبكه اجتماعي را شامل مي‌شود.

با اين همه بررسي جديدي با هدف برملا كردن آمار واقعي در انگليس آغاز شده است و پرسش‌نامه‌هاي "مشاهده آزار و اذيت ارتباطات الكترونيكي" (Echo) با همكاري دانشمندان دانشگاه بدفوردشاير منتشر شده است.

در اين پرسشنامه از پاسخ‌دهندگان درباره مورد آزار يا تهديد قرار گرفتن در سايت‌هاي شبكه اجتماعي مانند فيس‌بوك، توييتر و LinkedIn، سرويس ایميل يا پيام فوري پرسش شده است.

به گفته مدير اين پروژه، آزاردهندگاني وجود دارند كه براي آن‌ها اينترنت و تلفن همراه ابزارهاي مناسبي براي اين منظور هستند. هم‌چنين شمار وسيعي از كاربران اينترنت وجود دارند كه تنها به دليل آگاهي نداشتن از قوانين درست ارتباطات آنلاين به اين كار مبادرت مي‌ورزند.

بر اساس اين گزارش، در حال حاضر دستورالعمل‌ها يا قوانين مربوط به رفتار آنلاين معدودي وجود دارد كه مورد موافقت گسترده قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا