Gerdab.IR | گرداب

هشدار به كاربران:

شبكه‌هاي اجتماعي ابزار جديد طعمه‌يابي سارقان مي‌شوند

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹

بر اساس یک بررسی، در آمریکا از 50 سارق سابقه‌دار، مشخص شد كنترل سايت‌هاي شبكه اجتماعي به كسب و كار بزرگي براي خلافكاران تبديل شده است.

گرداب- تا چند سال قبل همواره توصيه مي‌شد محل گذراندن تعطيلات خود را از طريق دستگاه پاسخگوي خودكار به كسي نگوييد؛ سپس دستگاه خودكار جايش را به نامه صوتي داد؛ اما اكنون با پيشرفت فن‌آوري اين هشدار تغيير يافته و از كاربران اينترنت خواسته مي‌شود مكان تعطيلاتشان را از طريق پاسخگوي خودكار اي‌ميل به كسي نگويند.

پليس در شهر "ناشواي نيوهمپشاير" آمريكا باند سارقاني را متلاشي كرده كه از فيس بوك به‌عنوان ابزاری براي جمع‌آوري اطلاعات درباره كساني كه در خانه هستند يا نيستند، استفاده مي‌كردند.

پليس مي‌گويد در نتيجه تحقيقات، اموال مسروقه‌اي به ارزش بين صد تا 200 هزار دلار كشف كرده است و 50 سرقت از خانه در ماه اوت در شهر ناشوا به وقوع پيوسته كه سارقان براي ارتكاب آن‌ها از سايت‌هاي شبكه اجتماعي مانند فيس بوك براي شناسايي قربانياني استفاده كرده‌اند كه در پيام‌هاي آنلاين خود اعلام كرده بودند در ساعات خاصي در خانه نيستند.

"ران ديكرسون"، افسر پليس، با هشدار به مردم براي احتياط درباره مطالبي كه در اينترنت ارسال مي‌كنند، مي‌گويد: «ما اين حقيقت را مي‌دانيم كه برخي از مجرمان از سايت‌هاي شبكه اجتماعي براي شناسايي اهداف خود استفاده مي‌كنند.»

يك شركت بيمه اخيراً نتايج يك بررسي از 50 سارق سابقه‌دار را منتشر كرد كه نشان مي‌داد، كنترل سايت‌هاي شبكه اجتماعي به كسب و كار بزرگي براي خلافكاران تبديل شده است.
 
منبع: ایسنا