Gerdab.IR | گرداب

با هکرهای روس‌ به طور مستقیم برخورد می‌کنیم

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا وعده داده که با موضوع دخالت هکری دولت روسیه در فرایند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به طور مستقیم برخورد کند.

به گزارش گرداب؛ وی در کنفرانس خبری اخیر خود علیرغم مقابله لفظی با روس ها از هرگونه اظهارنظر در مورد انگیزه های روسیه برای هک کردن شبکه های رایانه ای وابسته به احزاب سیاسی این کشور خودداری کرد.

وی همچنین در مورد احتمال تاثیرگذاری این دخالت ها بر روی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع دونالد ترامپ خودداری کرد. این در حالی است که در هفته های اخیر رسانه های آمریکایی بارها مدعی شده اند روس ها به نفع ترامپ وارد عمل شده و انتخابات امریکا را هک کرده اند .

این ادعاها در روزهای اخیر تابدان حد پیشرفت رفته که موضوع دخالت مستقیم پوتین رییس جمهور روسیه در این فعالیت های هکری مطرح شده است.

اوباما روند این نوع اتهام زنی ها را به یک راگبی سیاسی تشبیه کرد و افزود دولت ایالات متحده قصد ندارد جزییات اطلاعات خود در مورد اینکه روس ها تا چه میزان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده اند را افشا کند.

رییس جمهور آمریکا علت افشای این موضوع را آن دانست که همگان بدانند با این موضوعات به طور مستقیم برخورد می شود. وی به گزارشگران گفت همان طوری که باید به این موضوع می پرداختیم به ان پرداختیم.

اوباما هفته گذشته  تهدید کرده بود که  آمریکا در زمان و مکان مناسب که خود انتخاب می کند به اقدامات روسیه واکنش نشان خواهد داد و این وعده خود را در مصاحبه مطبوعاتیش تکرار کرد، اما افزود که قرار نیست عموم مردم از جزییات این واکنش مطلع شوند.