Gerdab.IR | گرداب

راه‌اندازي موزه اينترنتي "هولوكاست فلسطين"

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۸۹

تعدادي از جوانان غربي و عرب‌زبان موزه اينترنتي هولوكاست فلسطين را براي به تصوير كشيدن مصيبت‌هاي مردم فلسطين از اشغالگري صهيونيست‌ها راه‌اندازي كردند.

به گزارش گرداب به نقل از الجزيره، داوطلبان مصري و عرب و همچنين افراد خارجي اخيرا در شبكه اينترنت موزه‌اي را براي به تصوير كشيدن مصيبت‌هاي مردم فلسطين و كشتار مردم به دست صهيونيست‌ها راه اندازي كرده‌اند كه آنها را موزه هولوكاست فلسطين نامگذاري كرده‌اند.

در اين موزه که آدرس اینترنتی آن www.palestinianholocaust.net است، مصيبت‌هاي مردم فلسطين از زمان آغاز اشغالگري صهيونيست‌ها در اين منطقه تا كنون به نمايش گذاشته مي‌شود.

"داليا يوسف" هماهنگ‌كننده اين پروژه گفت: «اين پايگاه خبري سعي دارد تا يك حافظه جمعي را بسازد كه از پوشش خبري يا تاثیر زودگذر در قبال اين جنايات فراتر رود و داستان قربانيان بي‌گناه تجاوزهاي صهيونيست‌ها را تشريح كند.»

وي راه‌اندازي اين سايت را تهيه سندي انساني دانست و تاكيد كرد: «به علت ويژگي‌هاي خاصي كه اينترنت دارد، اين رسانه‌ براي پروژه در نظر گرفته شده است.»

اين فعال رسانه‌اي با اشاره به راه‌اندازي سايت‌هاي مختلف در اين زمينه گفت كه راه‌اندازي اين موزه در شبكه "سكند لايف" يا زندگي دوم نيز انجام شده است. در صفحات فيس بوك، تويیتر و ساير وبلاگ‌ها نيز تحركاتي در اين زمينه صورت گرفته است تا بيشترين تعداد مردم از اين موضوع آگاهي يابند.

يوسف ابراز داشت كه تيم كاري اين سايت را تعدادي از جوانان مصري، فلسطيني، عربي، كانادايي و برخي فعالان آمريكايي تشكيل مي‌دهند.

وي افزود: «در جمع‌آوري اطلاعات و مستند كردن آنها از خبرنگاران داخل سرزمين‌هاي اشغالي استفاده مي‌كنيم كه همواره ارتباط خوبي با خانواده‌هاي قربانيان دارند و مي‌توانند اطلاعات و تصاوير خوبي از آنها تهيه كنند.»

اين فعال صلح طلب تصریح کرد: «تيم كاري اين گروه تا كنون اسناد مرحله اول اين پروژه را تهيه كرده كه در مورد قربانيان حمله اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه از ميان شهروندان فلسطيني از جمله 318 كودك است.»

وي با اشاره به اينكه اين سايت به دو زبان عربي و انگليسي فعال است، تصريح كرد: «موزه شامل 56 گواهي در مورد جنگ اخير است و تا كنون بيش از 600 هزار نفر از آنان بازديد كرده‌اند، بازديدكنندگان از سايت سكند لايف نيز به بيش از 17 هزار نفر رسيده است و بيش از دو هزار و 500 نظر در مورد اين موزه از شهروندان عرب زبان و انگليسي زبان ارائه شده است.»

وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه انجام مراحل بعدي اين پروژه نيز صورت گيرد و جنايات صهيونيست‌ها از سال 1917 تا كنون به صورت مستند در اين موزه ارائه شود.


منبع: فارس