تشکیل اداره تاب‌آوری سایبری در نیروی هوایی امریکا

تشکیل اداره تاب‌آوری سایبری در نیروی هوایی امریکا
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵

نیروی هوایی امریکا، اداره سایبری جدیدی تشکیل داده تا به حفظ توانمندی‌های ماموریتی تسلیحات در جریان حملات سایبری بپردازد.

به گزارش گرداب ، در اجرای برنامه کمپین سایبری نیروی هوایی امریکا، اداره تاب‌آوری سایبری سامانه‌های تسلیحاتی (CROWS)، راه‌اندازی شد و مقر آن در هانسکام مستقر شد. این اداره، وظایف زیر را بر عهده خواهد داشت: تجزیه‌وتحلیل ریسک سایبری در سطح ماموریتی، یکپارچه‌سازی سایبر در سامانه‌های مهندسی، بهبود انطباق و چابکی از طریق رویکردها و طراحی پیمانه‌ای.
 
مدیر اداره CROWS، دنیس میلر گفته است: «در عرصه فضای سایبر، پیشرفت فزاینده توانمندی‌های دشمن، توانایی نیروی هوایی امریکا در پرواز، جنگ و پیروزی در هوا، فضا و فضای سایبر را با تهدید روبرو ساخته است. تهدید سایبر چیزی بیش از نفوذ به شبکه یا بدافزارهای سنتی است؛ تهدید سایبر، سامانه‌های تسلیحاتی ما را نیز تحت تاثیر قرار داده و تهدید آشکاری برای تضمین موفقیت ماموریت‌های ما به شمار می‌رود.»

 
توسعه نیروی کار آشنا به سایبر، افزایش اطمینان سامانه‌های میدانی به گونه‌ای کارآمد و مقرون‌به‌صرفه جزو وظایف دیگر اداره CROWS اعلام شده است. اداره CROWS علاوه بر تقویت یکپارچگی اطلاعات سایبری، امکان پروازهای عملیات سایبری و پشتیبانی از گروه‌های حفاظت سایبری را فراهم می‌سازد.
 
اداره مذکور با تمرکز بر یکپارچگی در سرتاسر جوامع خدماتی، در پی تامین، استقرار، بهره‌برداری و حفظ سامانه‌های تسلیحاتی رو به رشد مقاوم در برابر حملات سایبری است. نیروی هوایی امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که از آنجا که سامانه‌های تسلیحاتی، محدودیت‌ها و پیچیدگی‌های بلادرنگ دارند که با راهبردهای پایداری متفاوت گره خورده، باید نسبت به سفارشی کردن و انطباق استانداردهای مدیریت امنیت که در سامانه‌های فناوری اطلاعات سنتی به کار گرفته می‌شوند، اقدام کرد تا کارآمدی و اثرگذاری آنها در محیط سامانه‌های تسلیحاتی تضمین شود.
 
همچنین نیروی هوایی امریکا برای فراهم آوردن راهنمایی‌های راهبردی و انسجام بخشیدن امنیت سامانه‌های تسلیحاتی در نیروی هوایی، یک گروه فرمان متشکل از افسران ارشد تشکیل داده است.