Gerdab.IR | گرداب

گوگل باز هم حريم شخصي كاربرانش را نقض كرد

تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۸۹

يك بررسي جديد نشان مي‌دهد گوگل با سوءاستفاده از سيستم عامل اندرويد خود اطلاعات شخصي كاربرانش را در اختيار آگهي دهندگان قرار مي‌دهد.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از اي ويك، اندرويد مجهز به امكاناتي براي كنترل نحوه استفاده كاربران از اينترنت، وب و برنامه‌هاي مختلف نرم افزاري است و اين اطلاعات را براي سرورهايي ارسال مي‌كند كه تحقيقات بيشتر مشخص کرده است متعلق به چند آگهي دهنده بزرگ آنلاين هستند.

بررسي‌هاي Intel Labs و دو دانشگاه پنسيلوانيا و دوك ثابت مي‌كند كه از مجموع 30 برنامه محبوب و پركاربرد سيستم عامل اندرويد 20 برنامه به گونه‌اي طراحي شده‌اند كه بتوانند چنين اطلاعاتي را براي شركت‌هاي ثالث ارسال كنند. 15 برنامه در كنار اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از وب حتي موقعيت مكاني كاربران خود را هم براي آگهي دهندگان ارسال مي‌كنند.

براي انجام اين بررسي از گوشي Nexus One ساخت گوگل كه مجهز به سيستم عامل Android 2.1 است، استفاده شده و همين مسئله ثابت مي‌كند كه گوگل كاملا از اين تخلف مطلع بوده و به طور عمدي چنين كاري انجام مي‌دهد.

گوگل پيش از اين در جريان جمع آوري اطلاعات براي سرويس نماي خياباني خود هم اطلاعات شخصي كاربران شبكه‌هاي واي – فاي مجاور را جمع آوري كرده بود و افشاي اين مسئله موجي از محكوميت و اعتراض‌هاي شديد را براي گوگل به ارمغان آورد.