Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "ردپا"

مجسمه آزادی با پنجه‌های خونین

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹

حالا دیگر وقتی مسافران وارد آمریکا می‌شوند با دیدن مجسمه آزادی خوشحال نمی‌شوند چرا که این مجسمه خاطره‌ ده‌ها جنگ و میلیون‌ها انسان بی‌گناه کشته شده را در خاطرشان زنده می‌کند.

حتماً نام مجسمه آزادی را شنیده‌اید، مجسمه‌ای که در آمریکا قرار دارد و توسط فرانسوی‌ها در سال ۱۸۸۶ به آمریکا هدیه داده شد، آمریکایی‌ها هم این مجسمه را در بندرگاه نیویورک نصب کردند تا هر کسی که وارد آمریکا می‌شود این مجسمه را ببیند. این مجسمه، مجسمه زنی ‌است که مشعلی در دست دارد و در دست دیگرش لوحی دارد که در آن بیانیه استقلال آمریکا نوشته شده است.

از زمان نصب این مجسمه، بیشتر مسافرانی که وارد آمریکا شده‌اند، این مجسمه را دیده‌اند و همیشه تلاش کرده‌اند بفهمند منظور این نماد، از آزادی چیست؟ آزادی‌ای که آمریکایی‌ها از آن حرف می‌زنند چه نوع آزادی‌ای است؟ آیا آمریکایی‌ها خوشبختی همه کشورها را می‌خواهند؟

یکی از افراد مشهوری که این مجسمه را دیده است "برنارد شاو" نویسنده مشهور ایرلندی است که با دیدن این مجسمه غول پیکر از اطرافیانش پرسید: «این، مجسمه‌ی کیست؟» گفتند: « مجسمه آزادی»، شاو با شوخ طبعی خاص خود گفت: «آه، در سرزمین ما هم وقتی آدم مشهوری مرد، مجسمه‌اش را بالای گور او نصب می‌کنند»

منظور برنارد شاو این بود که در آمریکا سال‌هاست که آزادی مرده و فقط مجسمه‌ای از آن باقی مانده است.

چیزی که در ورودی کشور آمریکا قرار دارد، مجسمه‌ای است که با آهن و سیمان به وجود آمده و سال‌هاست که حتی پلک هم نزده است، چرا که اگر چشم‌هایش کار می‌کرد، می‌دید که از زمان نصب او تاکنون دولت آمریکا بارها و بارها به کشورهای مختلف حمله کرده و ملیون‌ها انسان را به خاک و خون کشیده است؛ جنگ کره، جنگ ویتنام، جنگ خلیج فارس، اشغال افغانستان، ‌اشغال عراق،‌ سودان،‌ بوسنی و هرزگوین،‌ کوبا، سودان‌ و ...

انگار مجسمه آزادی آمریکایی‌ها روح خون آشام‌ها را در وجود خودش دارد که از کشتار مردم بی‌گناه جهان سیر نمی‌شود.

گویا این مجسمه تا همه ملت‌ها و کشورها را به آشوب نکشد و مردم بسیاری از جهان را نابود نکند نفس راحت نخواهد کشید.

این مجسمه مثل نگهبان ورودی یک زرادخانه بزرگ اتمی‌است؛ شاید باور نکنید که با ده هزار بمب اتمی‌ که آمریکا در اختیار دارد، می‌شود کره زمین را چند بار نابود کرد و نسل بشر را چند بار ریشه‌کن نمود.


جالب است بدانید همین حامی‌بزرگ آزادی، ترسناک‌ترین زندان‌های تاریخ بشر را به وجود آورده و عکس‌هایی که از این زندان‌ها به بیرون درز کرده است نشان داده که وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها توسط همین آمریکا‌هایی‌ها به اسم آزادی، علیه حتی نوجوان‌ها، انجام شده است.

یکی از این زندان‌های عجیب آمریکایی‌ها زندان "گوانتانامو" است که افراد مختلفی از ۴۵ کشور جهان در این زندان بدترین شکنجه‌ها را تحمل کرده و تعدادی از آن‌ها زیر شکنجه‌ها مرده‌اند. حتماً تعجب می‌کنید بدانید در این زندان، بچه‌های زیر ۱۳ سال کم نیستند و همین موضوع باعث اعتراض سازمان‌های بین المللی به دولت آمریکا شده است، اما کو گوش شنوا.

آزادی در آمریکا تولید شده و به همه جهان صادر می‌شود، برای همین است هر روز که در گوشه‌ای از جهان جنگ می‌شود، رد پای آمریکا در تمام آن‌ها دیده می‌شود. انگار غول سلطه‌طلبی آمریکا وارد هر کجا که می‌شود، خرابی هم به وجود می‌آید. در جنگ‌هایی که آمریکا به وجود آورده است، میلیون‌ها آدم مرده و میلیون‌ها خانه ویران شده و ده‌ها میلیون خانواده عزادار شده‌اند.

آمریکایی‌ها از هیچ جنایتی در جهان کوتاهی نکرده‌اند؛ نمونه‌اش اعترافات "جاشوا کی"، سرباز آمریکائی است که گواهی داده است سربازان آمریکائی با سرهای از تن جدا شده عراقی‌ها، فوتبال بازی می‌کردند.

در همین عراق، از انواع مواد شیمیایی جدید علیه عراقی‌ها استفاده شد تا ببینند مواد شیمیایی جدیدشان چه تأثیری دارد.

جنایت‌های کشور آزادی در جهان آنقدر زیاد است که نویسنده‌های زیادی صدها کتاب درباره این جنایت‌ها نوشته‌اند، اما قدرت زورگویی آمریکا، بیشتر این نویسنده‌ها را از کار برکنار کرده است.

حالا دیگر وقتی مسافران وارد آمریکا می‌شوند با دیدن مجسمه آزادی خوشحال نمی‌شوند چرا که این مجسمه خاطره‌ ده‌ها جنگ و میلیون‌ها انسان بی‌گناه کشته شده را در خاطرشان زنده می‌کند.

در آینده، تاریخ‌نگارها وقتی درباره مجسمه آزادی بنویسند، خواهند گفت که از پنجه‌های این مجسمه خون می‌چکد، خون بی‌گناهانی که قربانی استعمار و سطله‌طلبی آمریکا شده‌اند.