Gerdab.IR | گرداب

ترويج بت‌پرستي و شراب‌خواري در بازي رايانه‌اي رايگان و قانوني!

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۸۹

یك بازي رايانه‌اي كه به ترويج بت‌پرستي و شراب‌خواري مي‌پردازد به صورت رايگان عرضه شده و ظاهراً داراي مجوزهاي قانوني است.

به گزارش گرداب به نقل از سايت جهان نيوز بازي "اي..." كه از سري بازي‌هاي گيم فورج (Gameforge) است مدتي است مانند ساير بازي‌هاي رايانه‌اي اين گروه، طرفداران زيادي در كشور پيدا كرده است.

اين بازي به ظاهر ساده تلاش كرده است موضوع شراب‌خواري را تبليغ كند به شكلي كه بازيكنان بايد در اين بازي نسبت به برداشت از منابع انگور و سپس نسبت به ايجاد كارخانه آب انگورسازي (شراب‌خانه) اقدام كنند. در اين بخش، بازيكن مي‌تواند مشخص كند دقيقاً چه مقدار آب انگور (شراب) به ساكنين ارائه شود؛ هر چه آب انگور بيشتري ارائه شود، ساكنين خوشحال‌تر مي‌شوند!

در توضيح اين بخش آمده است: «بعد از يك روز كاري سخت هيچ چيز به اندازه يك ليوان آب انگور خنك نمي‌چسبد به همين دليل ساكنين تو به آبميوه فروشي مي‌روند و هنگامي كه آهنگهاي قديمي خوانده مي‌شود، آنها با خوشي و شادي به خانه‌هايشان باز می‌گردند. هر توسعه در آبميوه فروشي به تو اجازه مي‌دهد تا آبميوه بيشتري ارائه دهي.»

جالب‌تر آن‌كه در نسخه‌هاي جديدتر اين بازي بخشي به نام "معجزه‌ها" اضافه شده است كه در اين بخش قلعه آهنگري "هيفاستوس" يا همان الهه آتش و فلز، جنگل "هايدس" يا همان الهه مرگ، باغ‌هاي "ديميتر" يا همان الهه كشاورزي، معبد "آتن" يا همان الهه حكمت و فلسفه، معبد "هرمس" يا همان الهه بازرگاني، قلعه "آرز" يا همان الهه جنگ، معبد "پوسايدون" يا همان الهه دريا و "كلاسوس" يا همان مجسمه بزرگ نامگذاري شده‌اند و بازيكن بايد با ساخت معبد و اهدا كردن به اين بت‌ها منتظر معجزه بماند.

در تعريف معبد آمده است: «معبد محل باورها، عقايد و انديشه است. كشيشان در اينجا زندگي مي‌كنند، الهه‌هاي خود را ستايش و سخنان آنان را در سراسر جزيره منتشر مي‌كنند. تو هم مي‌تواني در اينجا براي معجزه‌ها دعا كني، به شرطي كه به آنها احترام بگذاري.»

تمامي اين موارد در حالي است كه صاحبان اين بازي مهر تأييديه وزارت ارشاد برای آن را دارند، موضوعي كه به نظر مي‌رسد مسئولان وزارت ارشاد بايد درباره اين بازي و بازي‌هاي رايانه‌اي ديگر توجه جدي‌تري داشته باشند.