محافظت از مراکز داده با یادگیری ماشینی

محافظت از مراکز داده با یادگیری ماشینی
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

به تازگی گزارشی منتشر شده است که شرکتی اسرائیلی برای تقویت امنیت سایبری مرکز داده شروع به استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی کرده است.

به گزارش گرداب، شرکت امنیت سایبری و ارائه‌دهنده نرم‌افزار ردویر رژیم صهیونیستی (Radware)، به تازگی شرکت سکیولرت  (Seculert) را که خدمات «نرم‌افزار به عنوان سرویس » (SaaS) ارائه می‌دهد، برای تقویت امنیت سایبری مراکز داده خود خریداری کرده است.


خرید انجام شده به ردویر اجازه‌ی دسترسی به فناوری‌های سطح بالای یادگیری ماشینی و ابزارهای تحلیل ابر داده را می‌دهد. در نتیجه کارشناسان آن توانایی بهتری برای بررسی تهدیدهای موجود به دست می‌آورند. همچنین الگوریتم‌های یادگیری ماشینی به کار رفته خواهند توانست به سطح بالایی از پردازش‌ها را انجام داده و با بررسی رفتارهای صورت گرفته به پیش‌بینی حملات بپردازند.

دیوید اویو (David Aviv)، مدیر ارشد فناوری ردویر گفت: «خرید شرکت سکیورلیت به ما اجازه می‌دهد توان فناوری‌های یادگیری ماشینی و بسترهای تجزیه‌وتحلیل ما بهبود پیدا کرده و ما بتوانیم کارهایی فراتر از بررسی تهدیدها انجام بدهیم. همچنین این عمل یک نمای پاناروما از وضعیت مرکز را به ما ارائه می‌دهد. این قابلیت زمان تشخیص حمله را به شدت کاهش داده و به ما اجازه می‌دهد در زمان واقعی نسبت به تهدیدات واکنش نشان بدهیم.»
_____________________________________
1- سکیولرت، شرکتی اسرائیلی است که خدمات مبتنی بر ابر امنیت سایبری ارائه می‌دهد.
2- نرم‌افزار به عنوان سرویس (Software as a Service)، نوعی مدل ارائه نرم‌افزار است، به طوری که نرم‌افزار و اطلاعات مربوط به آن به طور کامل و یکپارچه روی ابر مستقر شده‌اند. دسترسی کاربران به نرم‌افزار با کمک یک مرورگر وب امکان‌پذیر خواهد بود. در برابر نقض داده و نفوذ به شبکه‌ی شرکت‌ها، از آن‌ها دفاع می‌کند.