گسترش آموزش‌های سایبری در رژیم صهیونیستی

گسترش آموزش‌های سایبری در رژیم صهیونیستی
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

بنیامین نتانیاهو، در حاشیه اجلاس سایبرتک 2017، از راه‌اندازی یک مرکز جدید برای آموزش‌های سایبری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش گرداب، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایجاد یک مرکز ملی برای تحصیلات سایبری و آموزش علوم این زمینه به جوانان، در اولویت‌های دولت قرار دارد و یک اصل کلیدی در این زمینه محسوب می‌شود.
نتانیاهو، این خبر را در حاشیه اجلاس سایبرتک 2017 اعلام کرد و گفت: «این مرکز جدید، قرار است تا طی پنج سال آینده، شش میلیون دلار بودجه دریافت کند. این مرکز قرار است تا تعداد جوانانی که در آینده می‌خواهند در سازمان‌های امنیتی اسرائیلی استخدام شوند را افزایش دهد. این مرکز در توسعه برنامه‌ها و تحصیلات برای کودکان، جوانان و دانشجویان در زمینه سایبر، کمک شایانی خواهد کرد.»
مرکز ملی استارت آپ های رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه ادعا کرده که تنها در سال گذشته میلادی، 65 استارت آپ جدید در زمینه امنیت سایبری ایجاد شده و همین موضوع، سبب شده تا اسرائیل به‌عنوان پیشرو در زمینه امنیت سایبری شناخته شود. همچنین رژیم صهیونیستی مدعی است که رتبه دوم را بعد از آمریکا در زمینه سرمایه‌گذاری‌های امنیت سایبری دارد. کارشناسان، یکی از دلایل رشد استارت آپ ها را در اسرائیل، هجوم کارکنان پیشین نهادهای اطلاعات نظامی، نظیر واحد 8200 ارتش برای تشکیل استارت آپ ها و حضور در آن‌ها می‌دانند.