اعلام آمادگی اسرائیل برای تقویت امنیت سایبری عربستان

اعلام آمادگی  اسرائیل برای تقویت امنیت سایبری عربستان
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای تقویت سامانه‌های سایبری عربستان جهت مقابله با حملات تروریستی احتمالی اعلام کرد.

به گزارش گرداب، رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای تقویت سامانه های سایبری عربستان جهت مقابله با آنچه حملات تروریستی احتمالی نامیده می‌شود، اعلام کرد.
کمپانی فناوری "اینتو ویو" (IntuView) اعلام کرد بنا به درخواست دولت عربستان و طی قراردادی تمامی سامانه های سایبری این کشور برای مقابله با تهدیدات تروریستی تقویت می شود.

شاموئل بار، بنیانگذار این کمپانی نرم افزاری مدعی است برنامه های آنها قابلیت اسکن و بررسی بیش از 4 میلیون حساب کاربری فیس بوک و توییتر را در روز دارد. وی اعلام کرد دو سال پیش یک مقام سعودی در تماس اسکایپ از این شرکت درخواست کرد برای تقویت سامانه های سایبری عربستان جهت جلوگیری از اقدامات تروریستی قراردادی منعقد شود. مقامات کمپانی نیز به شرط راه اندازی یک شرکت تابعه در عربستان آمادگی خود را برای همکاری با این کشور اعلام کردند.

شاموئل بار در گفتگو با بلومبرگ اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای عربی خواستار همکاری های سایبری با شرکت هستند. موضع این کشورها در قبال اسرائیل خصمانه نیست و از نظر ما موضوعی به نام "تحریم اعراب" وجود ندارد.

پس از آلوده شدن شبکه های رایانه ای عربستان با ویروسی موسوم به "شمعون"، این کشور در صدد تقویت سامانه های سایبری خود بر آمده است. عربستان سعودی در سال 2012 به دلیل این حمله سایبری مجبور شد شبکه های رایانه ای این شرکت را ببندد و بیش از 30 هزار رایانه را از بین ببرد.