Gerdab.IR | گرداب

واعظی:

از رشد بازار ICT راضی نیستم/ بازار 120 هزار میلیارد تومانی هدف وزارت ارتباطات

تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات گفت: اگر چه عده‌ای در مورد رشد بازار ICT از ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۴۰ هزار میلیارد تومان خوشحال هستند، اما اصلاً راضی نیستم و بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی هدف وزارت ارتباطات است.

به گزارش گرداب، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ایرانسل در این شرکت اظهار داشت: در گذشته که شیوه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را داشتیم، بر اهداف کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت و حفظ حریم خصوصی افراد، متمرکز بودیم، اما اکنون می‌بینیم که با شبکه ملی اطلاعات وارد فضای دیگری از جمله رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در کشور شده‌ایم، موضوعاتی که شاید روز اول درباره آنها فکر نکرده بودیم. 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیش از این وقتی از شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌شد، کاربران شرکت‌ها و اپراتورها احساس محدودیت می‌کردند، اما امروز خوشحالم که دیگر هیچ‌کس چنین احساسی ندارد. 

وی با بیان اینکه امروز تلفن همراه بخشی از شبکه ملی اطلاعات است که کاربر نیازمندی‌های خود را در آن می‌بیند، برای راه‌اندازی دولت الکترونیک و دولت موبایلی را تا هفته آینده یا دو هفته آینده اظهار امیدواری کرد. 

واعظی به راه‌اندازی اینترنت ثابت نسل 4 (TD-LTE) توسط اپراتور دوم تلفن همراه در 132 شهر اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از نگرانی بابت شبکه ملی اطلاعات، کافی نبودن دسترسی به شبکه بود (TD-LTE) بخش قابل توجهی از نگرانی را حل کرده است. 

وزیر ارتباطات افزود: در گذشته، ایرانسل متهم می‌شد که پشتش به MTN گرم است و از این رو می‌تواند به سرعت از فناوری استفاده کند، اما شاهد بوده‌ام که این اپراتور همکاری زیادی با دانشگاه‌ها دارد و توصیه می‌کنم این همکاری ادامه داشته باشد که استفاده از امکانات داخل کشور برای شریک خارجی صرفه اقتصادی خواهد داشت. 

وی برون سپاری پروژه‌ها در ایرانسل را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: روش ایرانسل که نمی‌خواهد همه کارها را خود انجام دهد و از شرکت‌های خصوصی استفاده زیادی می‌کند، برای این اپراتور صرفه اقتصادی دارد و همچنین برای جوانان آماده به کار و متخصص ایرانی نیز بسیار مفید است. 

واعظی با تأکید بر اینکه به سرعت به دنبال بزرگ شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور هستیم، گفت: برخی از رشد بازار ICT از حدود 17 هزار میلیارد تومان به 40 هزار میلیارد تومان در سه سال گذشته خوشحال هستند، اما من اصلاً راضی نیستم و بازار 120 هزار میلیارد تومانی هدف وزارت ارتباطات است. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: اینکه جوانان ایرانی از کار کردن در اپل و حقوق 7 هزار دلاری خوشحال باشند، هدف ما نیست، بلکه مقصود این است که این افراد در ایران مشغول شوند و بیشتر از این درآمد کسب کنند.