دام کلاهبردار اینترنتی برای فروشندگان کلیه

دام کلاهبردار اینترنتی برای فروشندگان کلیه
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم‌ با بیان اینکه کلاهبرداران سایبری از هر ترفندی برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند، گفت: این بار شاهد هستیم که کلاهبرداران سایبری تحت جعل عنوان پزشک با فروشندگان کلیه تماس گرفته و از آنها کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ علی موالی اظهار کرد: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی که خود را پزشک جراح بیمارستان شهید نمازی شیراز معرفی می‌نمود‌، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود:‌ با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با برقراری ارتباط تلفنی و جعل عنوان‌، فروشندگان کلیه را متقاعد به پرداخت هزینه‌ای برای انجام آزمایشات و قطعی شدن کلیه می‌نمود‌، متهم با ارائه شماره کارت متعلق به غیر اقدام به کلاهبرداری می‌نمود که تا کنون حدود 8 میلیون تومان کلاهبرداری‌ محرز گردیده است که در این راستا تحقیقات تخصصی برای بررسی موضوع آغاز شد.
 
سرهنگ موالی‌ ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی كارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار شد.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اعترافات متهم، اضافه‌كرد: متهم سعی در برقراری ارتباط با فروشندگان با اهداف مالی و بعضا تقاضاهای نامشروع داشت که از همین نکته مشتریان به سوء نیت وی در این موضوع پی‌ بردند .
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم‌ با بیان اینکه پرونده به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد، گفت: کلاهبرداری اینترنتی از جمله شایع‌ترین جرایم فضای مجازی است که کلاهبرداران با توسل به شیوه‌های مختلف و جلب اعتماد افراد و بهره‌گیری از نقاط ضعف اجتماعی و امنیتی‌، اهداف شوم عادی و غیر عادی خود را محقق می‌سازند.‌
 
وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه تغییر هویت و جنسیت در فضای مجازی به راحتی صورت می‌گیرد، شهروندان باید توجه داشته باشند تا فریب مجرمان سایبری را نخورده و در دام آنها نیفتند.
 
سرهنگ موالی‌ استعلام از مراجع ذیصلاح را یکی از راهکارهای جلوگیری خواند و گفت: شهروندان می‌توانند با توجه به ادعای کاربران در این فضا از سازمان مربوطه پرس‌و جو نمایند و بعد از اطمینان از صحت گفتار فرد به وی اعتماد و اطمینان نمایند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا