روس‌ها به دخالت مجازی در انتخابات فرانسه متهم شدند

روس‌ها به دخالت مجازی در انتخابات فرانسه متهم شدند
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

حامیان امانوئل ماکرون نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مدعی شده اند که وی توسط رسانه های روسیه و حملات اینترنتی آنها در حال تخریب شدن است.

 به گزارش گرداب، حامیان ماکرون می‌گویند روس‌ها با هدف کمک به ستاد انتخاباتی رقبای این نامزد که روابط بهتری با روسیه دارند اخبار جعلی را در اینترنت علیه ماکرون منتشر می کنند.

پیش از این در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز اتهامات مشابهی در مورد ترامپ مطرح شده بود و حامیان کلینتون مدعی شده بودند روس ها در حمایت از ترامپ انبوهی از اخبار جعلی و دروغین را در اینترنت منتشر کرده اند.

این اولین بار است که ریچارد فراند دبیر کل حزب ماکرون روس ها را به طور مستقیم به تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در ماه می برگزار خواهد شد، متهم می کند. وی افزوده که روس ها حامی سیاست‌های تند و دست راستی مارین لوپن و کاندیداهای راستگرای دیگر مانند فرانسیس فیلون هستند.

وی از دولت فرانسه خواسته تا تضمین کند هیچ دولت خارجی نمی تواند در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دخالت کند. او هشدار داده که امریکایی ها هم شاهد چنین مساله ای بوده اند، اما دیگر خیلی دیر شده بود.