تقویت امنیت سایبری در اینترنت صنعتی

تقویت امنیت سایبری در اینترنت صنعتی
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

کارشناسان می‌گویند با رشد حمایت‌های چین از توسعه اینترنت صنعتی، تضمین امنیت سایبری باید جزو اولویت‌های اساسی این کشور باشد.

به گزارش گرداب، چی جیانگ‌دانگ (Qi Xiangdong)، رئیس شرکت فناوری چیهو 360، بزرگ‌ترین شرکت امنیت اینترنتی چین، اظهار داشته است که در مقایسه با نرم کاربردهای اینترنتی مانند تجارت الکترونیک، اینترنت صنعتی بسیار پیچیده‌تر بوده و در برابر حملات سایبری پیچیده از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار است. جیانگ‌دانگ می‌گوید: «وقتی اینترنت صنعتی مورد حمله خرابکاران قرار گیرد، فقط پای سوءاستفاده از اطلاعات شخصی در میان نیست بلکه آسیب‌هایی که کل شرکت می‌بیند نیز اهمیت دارد.»
 
اینترنت صنعتی، شبکه‌ای است که دستگاه‌های پیشرفته را با حسگرهایی که از طریق اینترنت به هم متصلند و با تجزیه‌وتحلیل ابرداده ترکیب می‌کند. این اینترنت برای تقویت تولید، کارایی و قابلیت اطمینان تولید صنعتی به وجود آمده است. شرکت چیهو 360 از بستری برخط رونمایی کرده است که به شرکت‌ها درباره حملات سایبری هشدار می‌دهد. تاکنون، 82 شرکت در این بستر حاضر شده‌اند.
 
ژو یینگبو (Xu Yingbo)، از تحلیلگران شرکت سیتیک سکیوریتیز (Citic Securities) پیش‌بینی می‌کند که بازار اینترنت صنعتی چین تا سال 2020 از 450 میلیارد یوآن (65.4 دلار) فراتر می‌رود. در راهبرد چین با عنوان ساخت 2025 چین که برای حمایت از تولید برتر طراحی شده است، اینترنت صنعتی مورد توجه خاص قرار گرفته است.
 
لیو دوئو، رئیس اندیشکده دولت با عنوان آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین می‌گوید که وقتی صحبت از سطح خودکارسازی به میان می‌آید، شرکت‌های چینی تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. او می‌گوید: «برخی از کارخانه‌ها هوشمند بوده و به‌طور کامل خودکار شده‌اند، درحالی‌که برخی از آنها در مراحل ابتدایی خودکارسازی هستند. درهرحال، همه آنها باید آگاهی از امنیت سایبری در خطوط تولید را بالا ببرند.»