ورایزن مالک یاهو شد

ورایزن مالک یاهو شد
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵

شرکت مخابراتی وریزون آمریکا با پرداخت ۴.۴۸ میلیارد دلار مالک یاهو می‌شود و انتظار می‌رود این توافق در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ یعنی کمتر از چهار ماه دیگر نهایی شود.

بر این اساس شرکت مخابراتی وریزون آمریکا برای خرید یاهو ۴.۴۸ میلیارد دلار پرداخت خواهد کرد. همچنین دو طرف خود را در زمینه تبعات اقدامات آتی هکری که ممکن است بازهم تکرار شود، مسئول اعلام کرده‌اند.
انتظار می‌رود این توافق در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ یعنی کمتر از چهار ماه دیگر نهایی شود.
یاهو در سال‌های اخیر به علت سرقت صدها میلیون کلمه عبور کاربران خدمات پست الکترونیک خود حسن شهرت و اعتبارش را تا حد زیادی ازدست‌داده بود و این موضوع تنها زمانی علنی شد که وریزون برای خرید یاهو اقدام کرد.
درحالی‌که شنیده می‌شد وریزون بعد از افشای خبر نفوذ گسترده هکرها به سرورهای یاهو خواستار تخفیف ۲۵۰ میلیون دلاری برای خرید یاهو شده، حالا مشخص‌شده میزان این تخفیف ۳۵۰ میلیون دلار است.
وریزون با این کار مالکیت پرتال عظیم یاهو، زیرمجموعه‌های فراوان آن و همین‌طور درآمدهای تبلیغاتی یاهو را در اختیار می‌گیرد.
رقبای وریزون هم در سال‌های اخیر دست به خریدهای مشابهی زده‌اند و ازجمله AT&T  شرکت دایرکت تی وی را خریداری کرده و در حال خرید تایم وارنر است تا حضور خود را در دنیای تفریحات دیجیتال افزایش دهد.
وریزون هم پیش‌ازاین شرکت ای او ال را خریداری کرده بود. پیش‌بینی می‌شود این خریدها بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیش از گذشته رقابتی کند.
 
منبع: خبرگزاری مهر