سیم کارت اپراتور مجازی به بازار می‌آید

سیم کارت اپراتور مجازی به بازار می‌آید
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵

با اعطای رسمی پروانه نوع اول اپراتور مجازی تلفن همراه از سوی رگولاتوری، یک اپراتور مجازی تلفن همراه از عرضه سیم‌کارت‌های نسل جدید با قابلیت برقراری مکالمه، تبادل پیامک و دسترسی به اینترنت 3G و 4G خبر داد.

به گزارش گرداب، سازمان تظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هفته قبل از اعطای پروانه نوع اول و دوم اپراتور مجازی به دو شرکت متقاضی خبر داده بود و پیش از این نیز شرکت دیگری موفق به دریافت نخستین پروانه شده بود. 

اپراتورهای مجازی نوع اول (Full MVNO)  دارای تمام امکانات، تجهیزات فنی و هسته شبکه تلفن همراه بوده و با بکارگیری زیرساخت رادیویی شبکه‌های تلفن همراه موجود، می‌توانند خدمات نوآورانه‌ای به مشترکین خود ارائه کنند. 

بر طبق پروانه اعطا شده به شرکت توسعه ارتباطات همراه شاتل که از نوع اول است  این شرکت اعلام کرد که به زودی خدمات مبتنی بر نسل‌های جدید شبکه تلفن همراه خود را در قالب سیم‌کارت‌ها به مشتریان خود در سراسر کشور عرضه می‌کند.

بر اساس اعلام این اپراتور سیم‌کارت‌های یادشده علاوه بر قابلیت برقراری مکالمه و تبادل پیامک بعنوان خدمات پایه، آخرین تکنولوژی‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت مبتنی بر شبکه های 3G، 4G/LTE و 4.5G را به همراه طرح‌ها و خدمات  ویژه محتوایی و ارزش افزوده در اختیار مشترکین و متقاضیان قرار می‌دهد.