در فضای مجازی 15 سال تأخیر کردیم

در فضای مجازی 15 سال تأخیر کردیم
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵

رییس سازمان صداوسیما با اشاره به تأخیر ۱۵ ساله رسانه ملی در زمینه حضور مؤثر و فعال در فضای مجازی، تأکید کرد: ما باید به سرعت این تأخیر را جبران کنیم.

به گزارش گرداب، دکتر علی‌عسکری از رشد ۱۵ درصدی مخاطبان صداوسیما در سال گذشته یاد کرد و گفت: باید در فضای مجازی نیز به اثرگذاری مطلوب برسیم و راه‌اندازی رادیو نما و تعاملی شدن رادیو از گام‌هایی است که در این مسیر برداشته شده است.

رییس سازمان صداوسیما سپس به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: رسانه ملی باید در فضای انتخابات، به طور جدی و شجاعانه روشنگری کند و بدون سیاه‌نمایی چالشگری کرده و بدون قضاوت مطالبات مردم را پیگیری کند.

وی که برای افتتاح ۱۱ شبکه سراسری رادیونما و تعاملی شدن رادیو در ساختمان شهدای رادیو حاضر شده بود، از نقش رادیو در شکل‌دهی گفتمان‌ها سخن گفت و اظهار کرد: با شکل‌دهی گفتمان‌ها و ایجاد فضای آرام، فعال و پویا، باید مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد و فضای خوبی برای انتخاباتی سالم و پرشکوه فراهم کرد تا پله‌ای برای ارتقای نظام اسلامی باشد.

دکتر عسکری در نشست با معاونان صدا، توسعه و فن‌آوری رسانه و رسانه‌های مجازی، جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی و مدیران گروه‌های برنامه‌ساز با بیان اینکه رادیو رسانه‌ای اثرگذار و مورد توجه است، گفت: در رادیو بیش از هر رسانه‌ای، با زیبایی ادبیات، متن، هنر، صدا و موسیقی مواجه هستیم.

وی افزود: میزان حکمت و دانشی که در پیام رادیو وجود دارد قابل مقایسه با تلویزیون نیست و نباید از این ویژگی غافل شد. رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر مسئولیت خطیر برنامه سازان و اهالی رادیو در تولید محتوای فاخر و عمیق تأکید کرد: رادیو باید به محتوا و عمق‌بخشی به محتوا توجه کند و اگر از این محتوا در تلویزیون نیز بهره‌برداری شود به غنای برنامه‌های این رسانه نیز کمک خواهد شد، بر این اساس باید با تربیت نیروهای کارآمد و تازه نفس زمینه رسیدن به این هدف را فراهم کرد.