Gerdab.IR | گرداب

جزئيات جاسوسی ناتو در مرز عراق و ایران

تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۸۹

در ابتدای اشغال عراق گفته می‌شد آمریکائی‌ها علاوه بر شنود مکالمات در مرز ایران و عراق، توانایی آن را داشتد که تا عمق 50 کیلومتری داخل ایران به مکالمات گوش دهند.

به گزارش گرداب، بنابر اخبار تأییدشدهٔ برخی منابع دولتی و رسانه‌ای عراق، دستگاه‌های شنود تلفن‌های ماهواره‌ای و همراه آمریکایی‌ها همچنان در این مناطق فعال بوده تا دامنه آنچه را که خطر ایران برای نظامیان آمریکایی در عراق بر می‌شمرند زیر نظر داشته باشند.

در ابتدای اشغال عراق گفته می‌شد آمریکائی‌ها نه تنها این مکالمات را در نقاط مرزی با ایران کنترل می‌کردند، بلکه توانایی آن را داشتد تا عمق 50 کیلومتری داخل ایران به مکالمات این گونه تلفن‌ها گوش دهند.

برخی مقامات عراقی در جنوب این کشور، معتقد هستند در این سال‌ها این آمریکا بوده است که با استفاده از اشغال عراق، علیه ایران جاسوسی می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید بخشی از عملیات کنترل مرزهای جنوبی عراق با ایران از ایستگاه‌های زمینی به هواپیماهای آمریکایی مستقر در عراق و کویت سپرده شده است و این به غیر از کنترل‌های ماهواره‌ای است که آمریکا در این نقاط دنبال می‌کند. استفاده از هواپیماهای بدون خلبان نیز بخشی از این استراتژی است.

در خبرهای روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته، خبر سرنگونی یکی از همین هواپیماها در شلمچه منتشر شده بود.
 
منبع: جهان‌نیوز