قطر در پی همکاری دفاع سایبری با پاکستان

قطر در پی همکاری دفاع سایبری با پاکستان
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

قمر جاوید باجوه، فرمانده‌ی ارتش پاکستان، اخیراً طی مذاکرات صورت گرفته، به مقامات قطر، در مورد همکاری این دو کشور در حوزه‌ی امنیت سایبری، اطمینان داد.

به گزارش گرداب، فرمانده ارتش پاکستان در سفری رسمی به کشور قطر و دیدار با شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست‌وزیر این کشور، از توافق ارتش پاکستان با این کشور، بر سر همکاری‌های حوزه‌ی امنیت سایبری و دیگر زمینه‌های مدنظر، خبر داد.
نخست‌وزیر قطر نیز، کمک ارتش پاکستان، در جهت استقرار صلح در منطقه و رویکرد را مورد تحسین و ستایش قرار داد. وی تمایل خود را برای برگزاری تمرین‌ها و مانورهای میدانی مشترک اعلام کرد و برای یادگیری تخصص ارتش پاکستان در حوزه امنیت سایبری، ابراز تمایل کرد.
وی در ادامه افزود: «مردم قطر، برای ملت پاکستان ارزش زیادی قائل هستند و به تعهد زمانی پاکستان برای انجام کار، اعتماد دارند. بی‌شک همکاری‌های قطر و پاکستان، در برگزاری جام جهانی پیش روی نیز، ادامه خواهد یافت.»
در سفر هیئت پاکستانی، فرمانده ارتش این کشور، علاوه بر ملاقات با نخست‌وزیر قطر، ژنرال باجوه، با فرمانده‌ی نیروی زمینی قطر، ژنرال محمد علی غانم الغانم و فرمانده‌ی گارد ملی این کشور، هزاع بن خالد، دیدار کرد.