Gerdab.IR | گرداب

افزایش 6 برابری حملات سایبری به ترکیه در سال گذشته میلادی

تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵

احمد ارصلان وزیر ارتباطات، حمل و نقل و دریانوردی ترکیه اعلام کرد: حملات سایبری داخلی و خارجی به ترکیه در سال گذشته میلادی با 6 برابر افزایش نسبت به سال ماقبل، به هشت هزار و 560 مورد رسید.

به گزارش گرداب، ارصلان روز جمعه در مراسم اهداف جایزه 'ستاره سایبر ترکیه' بیان کرد: تعداد حملات سایبری در دو سال قبل تنها 209 مورد بود که این گونه حملات در سال 2015 به یک هزار و 477 مورد افزایش یافت.
وی اضافه کرد: این حملات که از طریق اینترنت و موبایل انجام شده، اغلب علیه تاسیسات انرژی، موسسات بانکی و مالی و زیرساخت های حمل و نقل و ارتباطات آسیب زده است.
وی گفت: اینترنت و ارتباطات موبایلی نقطه اوج فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان امروز است ولی همین امر، خود نقاط ضعف و آسیب هایی هم دارد.
وی حجم حملات جهانی سایبری در سطح جهان را حدود 500 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در آخرین حمله سایبری که در آمریکا چند ماه قبل انجام شد، بالغ بر هفت میلیارد ریال خسارت به ثبت رسید.
وی ادامه داد: در چنین وضعیتی ترکیه باید امنیت سایبری خود را افزایش داده و همکاری های بین المللی خود را برای مبارزه با این پدیده نوین جرائم افزایش دهد.
وی ترکیه را از جمله کشورهای مورد هدف مهم با تعداد حملات زیاد سایبری در سطح جهان اعلام کرد و گفت: ترکیه هم اکنون در رتبه چهارم حملات سایبری جهانی قرار دارد به طوری که 45 درصد رایانه های موجود در ترکیه نیز هدف حملات سایبری قرار گرفته است.
وی با اشاره به انجام جنگ نوین، اقدامات تروریستی و فعالیت ضد اطلاعات از طریق حملات سایبری اظهار کرد: بر این اساس بسیاری از کشورها ارتش سایبری تشکیل داده و وارد این عرصه حساس شده اند.
به گزارش ایرنا، ضریب نفوذ اینترنت در ترکیه حدود 58 درصد است و به طور متوسط 46 میلیون نفر از اتباع ترکیه از اینترنت استفاده می کنند.
ترکیه در طول 10 سال گذشته، در زمینه تجهیزات فناوری اطلاعات و ارتباطات رشد قابل توجهی داشته و یکی از زیرساخت های توسعه نوین این کشور، توسعه در این عرصه اعلام شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دو سال پیش قانون محدودیت اینترنت را امضا کرد تا دست دولت را برای کنترل بیشتر اینترنت باز بگذارد.
منبع: ایرنا