Gerdab.IR | گرداب

امنيت ملي كشورها تحت‌الشعاع حملات سايبري

تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹

بيش از نيمي از صنايعي كه فعاليت‌هايي در ارتباط با حفظ امنيت ملي كشورهاي مختلف انجام مي‌دهند، با حملات سايبري داراي انگيزه‌هاي سياسي مواجه شده‌اند.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از بتانيوز، بررسي‌هاي تازه مؤسسه سمانتك نشان مي‌دهد كه تنها يك سوم صنايع به خصوص بخش‌هاي بانكداري و مالي، خدمات و كمك‌هاي اضطراري و حمل و نقل از آمادگي كامل براي مقابله با حملات شديد سایبری برخوردارند و دو سوم باقيمانده اين صنايع در برابر چنين حملاتي متحمل شكست خواهند شد.

در ميان صنايعي كه براي مقابله با چنين حملاتي آمادگي دارند صنعت انرژي و بخش‌هاي مرتبط با آن از بيشترين ميزان آمادگي و اعتماد به نفس برخوردارند. در مقابل صنايع كوچك از كمترين ميزان امادگي برخوردارند و در برابر اين حملات به شدت آسيب پذيرند.

اين صنايع در طول 5 سال گذشته به طور متوسط با 10 حمله جدي در روز مواجه بوده‌اند و هزينه هر يك از اين حملات براي صنايع ياد شده در صورت موفقيت به طور متوسط 850 هزار دلار بوده است. 48 درصد از مديران اين صنايع بر اين باورند كه حملات مذكور در سال‌هاي آينده افزايش مي‌يابد و 80 درصد هم مي‌گويند تعدد اين حملات بيشتر و بيشتر خواهد شد.