Gerdab.IR | گرداب

دادستان تهران از دستگيري پنج جاسوس خبر داد

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۸۹

‌دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به تلاش دشمنان براي نفوذ به اركان اجرايي و بردن اطلاعات كشور به خارج، اظهار داشت: «دشمن در صدد جمع‌آوري اطلاعات ريز از همه حوزه‌هاي كشور است.»

دادستان عمومي و انقلاب تهران با اشاره به تلاش دشمنان براي نفوذ به اركان اجرايي و بردن اطلاعات كشور به خارج، از دستگيري پنج جاسوس خبر داد و گفت: «دشمنان به ویژه آمریکایی‌ها، تلاش زیادی در این زمینه کرده‌‌اند. »

به گزارش گرداب، "جعفري دولت‌آبادي" روز چهارشنبه در مراسم توديع و معارفه سرپرستان دادسراي ناحيه 25 تهران، با هشدار به مسئولان، از آنان خواست مراقب افرادی که امانت‌دار نیستند، باشند»

اين مقام قضايي با بيان اينكه مسئولان بدانند كه دشمنان آرام و بي‌كار ننشسته‌اند، اظهار داشت: «دشمن در صدد جمع‌آوري اطلاعات ريز از همه حوزه‌هاي كشور است.»

وي با اشاره به تشكيل پنج پرونده جاسوسي عنوان كرد: «در پرونده‌اي، فردي متولد سال 1361، سابقه همكاري در حوزه هوايي و فضايي دارد و اطلاعاتي را در اختيار دشمنان قرار داده است.»

به گفته جعفري دولت‌آبادي، فرد ديگري با مدرك فوق ليسانس در رابطه با مسائل تهران، اطلاعاتي را جمع‌آوري و در اختيار دشمنان قرار داده است.
وي افزود: «فردي متولد 1356 با مدرك فوق ليسانس شاغل در يك دستگاه اجرايي به همكاري با سرويس‌هاي خارجي اقرار كرده و وجوه زيادي دلار دريافت كرده است. وي اطلاعاتي را در رابطه با مسايل قوه قضاييه و يارانه ها در اختيار دشمنان قرار داده است.»

دادستان تهران ادامه داد: «فرد ديگري متولد 1347 اطلاعاتي را به دشمنان داده است. همچنین در پرونده‌ای ديگر فردی شاغل در يكي از موسسات مالي، اطلاعاتي را از حوزه دفاعي و تهران در اختيار دشمنان قرار داده است.»

وي با بيان اينكه دشمنان تنها به دنبال اطلاعات نظامي، فضايي و قضايي نيستند، تاكيد كرد: «مسئولان باید هوشیار بوده و وقتی افرادی را در جایی می‌گمارند بر وی نظارت داشته باشند. »

منبع: ايرنا