Gerdab.IR | گرداب

طرح کلان برای پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران

تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶

وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای پیاده سازی اینترنت اشیا در ایران طرح کلانی را طراحی کرده و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت کرده است تا نظرات خود را مطرح کنند.

به گزارش گرداب، یزدانیان - رئیس دانشکده پست و مخابرات - در افتتاحیه کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، برگزاری کارگاه های آموزشی با این اتحادیه را موجب افزایش تعاملات و انتقال دانش و تجربه بین المللی به داخل کشور عنوان و از  آمادگی دانشکده برای افزایش همکاری با اتحادیه مذکور، خبر داد.

او با تشکر از همکاری دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آکادمی ارتباطات و فناوری شرکت هند در برگزاری این کارگاه بین المللی اظهار کرد: با توجه به شعار سال جاری اتحادیه جهانی مخابرات مبنی بر داده های عظیم توانمند ساز جوامع باید توجه داشت که داده های عظیم بر مبنای اینترنت اشیاء شکل می گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیست.

وی در تعریف از IOT  گفت: اتصال تعداد قابل توجهی از اشیا به اینترنت IOT  است که تولید اطلاعات بی شماری می کند که با تحلیل آن اطلاعات می توان به علایق و سلیقه کاربران دست یافت و از این رو، برای سیاستگذاران بسیار با اهمیت است.

یزدانیان تاکید کرد: با توجه به پیوستگی اینترنت اشیا و داده‌های عظیم که از هم قابل جدا کردن نیستند؛  مباحث مربوط به اینترنت اشیا برای ما و اتحادیه جهانی مخابرات و جهان در حال توسعه، بسیار مهم است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات ادامه داد: در زمینه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیاء ملاحظاتی وجود دارد که بعضی از آنها در حوزه امنیت ، استانداردها ، ایجاد شبکه های ارتباطی است که خوشبختانه در این کارگاه تمام این مباحث پوشش داده می شود.

یزدانیان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای پیاده سازیIOT  در کشور طرح کلانی طراحی کرده  است و از تمام بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققان دعوت کرده است تا نظرات خود را مطرح و با تشریک مساعی این طرح را پیش برند.

وی با استقبال از برگزاری دوره‌های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات افزود: برگزاری دوره‌های مشترک با ITU ، باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی شده، امکان موفقیت برنامه‌های ما را بالا برده و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همکاری با این اتحادیه وجود دارد.

کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و  نزدیک  به 80 نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.