Gerdab.IR | گرداب

افشای ‌رسمی ‌جاسوسي آمريكا در شبكه‌هاي‌ اجتماعي

تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۸۹

اسنادي كه توسط بنیاد Electronic Frontier Foundation يا (EFF) افشا شده نشان مي‌دهد كه وزارت امنيت داخلي آمريكا يا DHS از سايت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي براي جاسوسي استفاده مي‌كند.

به گزارش گرداب به نقل از وي تري، اسنادي كه در اختيار اين بنياد قرار گرفته ثابت مي‌كند كه دولت آمريكا گروهي را براي جاسوسي در شبكه‌هاي اجتماعي و به خصوص سايت‌هاي پربازديد مانند فيس بوك در نظر گرفته و ساده‌ترين كار اين گروه بررسي تاريخچه فعاليت‌هاي كاربران شبكه‌هاي اجتماعي است تا مشخص شود آيا افرادي كه تقاضاي شهروندي آمريكا را مي‌كنند صلاحيت اين كار را دارند يا خير.

گروه ياد شده كه در مركزي موسوم به مركز نظارت بر شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كنند وظيفه دارند اطلاعاتي در مورد طرز فكر و گرايش‌ها و افكار كاربران شبكه هاي اجتماعي را جمع آوري كنند و آن را در اختيار دولت آمريكا قرار دهند.

بنياد EFF هشدار داده كه بسياري از كاربران سايت‌هايي مانند فيس بوك براي افزايش شهرت يا از روي علاقه هر كسي را كه تقاضاي دوستي با آنها مي‌كند به جمع دوستان خود مي افزايند، اما از اين مسئله غافلند كه هدف برخي از اين افراد جاسوسي در مورد آنها است.

اقداماتي از اين دست به جاسوسان وزارت امنيت داخلي آمريكا امكان مي‌دهد تا فعاليت‌هاي روزمره آنها در محيط مجازي را زيرنظر بگيرند. لذا كاربران بايد در اين زمينه بسيار هوشيار باشند.