سیدابوالحسن فیروزآبادی؛

پیشنهاد ارائه یارانه به فضای مجازی به جای بنزین

پیشنهاد ارائه یارانه به فضای مجازی به جای بنزین
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امیدوارم روزی به جایی برسیم که به جای ارائه سوبسید به انرژی مصرفی و بنزین به فضای مجازی سوبسید دهیم و دولت درآمدهای بخش آی‌سی‌تی را به بخش‌های دیگر نبرد.

به گزارش گرداب، سیدابوالحسن فیروزآبادی در مراسم افتتاح پروژه‌های رایتل در آستانه راه‌اندازی فاز 3 شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: پیش از آغاز دولت دوازدهم، دسترسی‌های ارتباطی بسیار محدودتر از وضعیت فعلی بود و برای مثال، یکی از نگرانی‌های کشور این بود که کانال‌های ایرانی را از ماهواره یوتل ست حذف کرده بودند و نگرانی داشتیم که چطور تصویر ایران را به اقصی‌نقاط کشور از جمله روستاها برسانیم. 

وی با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط ایرانی‌ها 8 گیگابایت اینترنت ثابت و 3 گیگابایت اینترنت موبایل مصرف می‌کنند، گفت:‌ البته این ارقام با متوسط مصرف امریکا با 23 گیگابایت مصرف ماهانه و اروپا با 11 گیگابیت مصرف ماهانه فاصله دارد. 

وی به تعطیلی کسب و کارهای نوین مالی (فین‌تک‌ها) اشاره کرد و گفت: در هفته‌های اخیر برخی کسب و کارهای فین‌تک تعطیل شد که براساس آن 200 کسب و کار به مدت 5 تا 6 روز بسته شده بود. 

وی با بیان اینکه زمانی در مدیریت رایتل مسئولیت داشتم، گفت: هم‌اکنون رایتل از اپراتور تازه به سهم قابل توجهی از بازار ایران رسیده است و اکنون شرایطی است که اپراتورها در حکمرانی مجازی کشور نقش دارند. 

وی ادامه داد: در سفر به بارسلون یک اپراتور مدعی شد که 40 میلیون دلار برای اجرای دولت الکترونیک در کشورهای اسپانیولی زبان سرمایه‌گذاری می‌کند. 

فیروزآبادی با تشکر از کارگزاران دولت و تشکر از انتخاب مردم برای تعیین دولت دوازدهم متذکر شد که کارهای بسیاری در حوزه فضای مجازی برای انجام هنوز باقی است. 

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: امیدوارم عقب‌افتادگی در تولید محتوا که از تکالیف شبکه ملی اطلاعات است، جبران شود و به جایی برسیم که روزی به جای سوبسید دادن روی انرژی مصرفی و بنزین، به فضای مجازی سوبسید بدهیم و دولت، دیگر درآمد بخش آی‌سی‌تی را در قالب مالیات به بخش‌های دیگر نبرد و سرمایه‌گذاری در همین پروسه انجام شود.