با حضور وزرای دادگستری، کار و ارتباطات

سامانه گنج انسان در قالب بانک اطلاعاتی حقوق کودک راه‌اندازی شد

سامانه گنج انسان در قالب بانک اطلاعاتی حقوق کودک راه‌اندازی شد
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶

سامانه گنج انسان در قالب بانک اطلاعاتی حقوق کودک با مشارکت کنوانسیون حقوق کودک، دادگستری و رایتل راه‌اندازی شد.

به گزارش گرداب، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در افتتاح پروژه‌های رایتل در آستانه افتتاح فاز 3 شبکه ملی اطلاعات از وزیر ارتباطات خواست با استفاده از امکانات حوزه ICT سیاست‌های رفاهی و امکانات ویژه‌ای را در روستاهای کشور فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش روستایی مورد توجه و تمرکز دولت یازدهم قرار دارد، گفت: سطح ارتقای یارانه فقرای روستایی می‌تواند جزء خدمات قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توجه خاصی به صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی صورت گرفته، گفت: اعلام می‌کنم که در این دولت اموال بازنشستگان را حفظ کردیم و حتی به آن اضافه کردیم.

وی تاکید کرد: وقتی به عقب نگاه می‌کنم می‌بینم برای صیانت از اموال بازنشستگان هرکاری توانستم انجام دادم.

به گزارش فارس، پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمینه استفاده از فناوری برای تبادل اطلاعات مردم از دولت جلوتر هستند، گفت: باید بپذیریم که هرچه تاکنون در زمینه دولت الکترونیک تلاش کرده‌ایم اما دولت نتوانسته از مردم پیشی بگیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه گنج انسان توسط رایتل که از امروز عملیاتی می‌شود، توضیح داد: این سامانه با مشارکت کنوانسیون ملی حقوق کودک در دادگستری و رایتل راه‌اندازی شده که یک بانک اطلاعاتی کامل در رابطه با حقوق بشر به ویژه کودک است و کاربران می‌توانند با مراجعه به بانک اطلاعاتی از حقوق کودکان آگاه شوند.

وب ادامه داد: 23 تا 24 میلیون شهروند ایرانی زیر 18 سال هستند که آینده کشور بستگی به چگونگی رفتار با آنها دارد و نوع رفتار با آنها تصویر آینده ایران است.

با استفاده از این سامانه دستگاه‌ها می‌توانند براساس اطلاعات واقعی در حوزه کودک تصمیم‌گیری کنند و این سامانه که بزرگترین بانک اطلاعاتی کشور به ویژه در حوزه کودک است در فازهای بعدی بهترین نوع بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی برای نیاز به پاسخگویی جامعه چند ده میلیونی زیر 18 سال ایران خواهد بود.