استفاده از سایت ebay برای کمک به داعش

استفاده از سایت ebay برای کمک به داعش
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید یک شهروند این کشور به نام محمد الشینوی با تظاهر به فروش کالا از ای – بی به گروه تروریستی داعش کمک مالی می‌کرد.

به گزارش گرداب، وی بخشی از یک شبکه تامین مالی تروریستی داعش در انگلیس و بنگلادش بوده و تظاهر به فروش چاپگر در سایت ای – بی می‌کرد تا بتواند پرداخت‌های خود را از طریق پی پال برای اعضای گروه تروریستی داعش در خارج از آمریکا ارسال کند.
شناسایی و دستگیری این فرد در سال 2016 صورت گرفته، اما افشای اطلاعات مربوط به آن به تازگی رخ داده است. پولی که از این طریق به دست می آمد توسط سایر اعضای گروه برای خرید اقلام و تجهیزات نظامی به کار می رفت.
محمد الشینوی همچنین 8000 دلار پول از تروریست های داعش دریافت کرد و این پول را برای خرید لپ تاپ، تلفن همراه و برنامه وی پی ان هزینه کرد. اف بی آی می گوید وی به طور مرتب با اعضای داعش در ارتباط بوده است.
وی در جریان بازجویی های به عمل آمده تاکید کرد که حامی داعش نیست ولی از نحوه هزینه شدن پول های ارسالی مطلع بوده است. او هرگونه برنامه ریزی برای اجرای حملات تروریستی در داخل آمریکا را هم انکار کرده است.
اعضای داعش به طور گسترده از فناوری های نوین استفاده می کنند و از امکانات سایت های آمریکایی مانند توییتر و فیس بوک و همین طور پیام رسان هایی مانند تلگرام برای جذب نیرو و تبلیغات استفاده می کنند. داعش حتی یک شبکه اجتماعی ویژه اعضای خود خلق کرده است و برای رمزگذاری اطلاعات ارسالی و ارتقای نحوه تبادل اطلاعات برنامه های آموزشی تولید کرده است.