پرینتر سه‌بعدی ساختمان‌سازی می‌کند

پرینتر سه‌بعدی ساختمان‌سازی می‌کند
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

یک شرکت روسی مدعی شده است که قصد دارد بزرگ‌ترین دستگاه چاپگر سه‌بعدی در جهان را بسازد.

به گزارش گرداب، با توجه به افزایش استفاده و استقبال روزافزون از دستگاه‌های جدید فناوری همچون پرینترهای سه بعدی، شرکت‌های کوچک و بزرگی زیادی که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند، نیز در چند سال اخیر به فکر ساخت و تولید دستگاه‌های پیشرفته‌ای که به چاپ سه بعدی و چند بعدی داده‌های ورودی آن می‌پردازند، افتاده‌اند.

این شرکت روسی که اِی اِم تی اِسپِتساویا گروپ (AMT-SPETSAVIA group) نام دارد، ادعا کرده است که می‌خواهد با ساخت یک دستگاه پرینتر سه بعدی تحت عنوان اس ۵۰۰ ، یک ساختمان شش طبقه کامل با ابعادی به طول ۱۱.۵ در ۱۱ متر و ارتفاع ۱۵ متر را در کمترین زمان ممکن بسازد.

این شرکت همچنین در بیانیه دیگری که در یکی از روزنامه‌های روسی آورده شده است، گفته پرینتر سه بعدی اس ۵۰۰ قادر خواهد بود یک وسیله‌ای به طول طول و عرض ۱۱.۵ در ۱۱ و ارتفاع ۵.۴ متر بسازد.

بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که در چند سال آینده، شاهد ساخت و ساز ساختمان و برج‌هایی خواهیم بود که تنها در عرض چند ساعت ساخته و تمام می‌شوند و این کار تنها توسط یک دستگاه چاپگر سه‌بعدی انجام خواهد پذیرفت.

الکساندر ماسلوف - مدیر عامل این شرکت روسی - گفته است: از طرف شرکت‌های مختلف از ما تقاضاهای بسیاری شده بود که چنین دستگاه بزرگ و پیشرفته‌ای را بسازیم تا رویای ساختمان‌سازی در کوتاه مدت را محقق سازیم.

وی در ادامه اظهار کرده که به تحقق این آرزوی دیرینه و محال بسیار امیدوار است.

بر اساس گفته‌های وی، انتظار می‌رود نخستین نسخه از این چاپگر سه بعدی در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی آماده بهره‌برداری شود.