راه‌اندازی شبکه مخابراتی فوق سریع در چین

راه‌اندازی شبکه مخابراتی فوق سریع در چین
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

۲ اپراتور مخابراتی اریکسون و چاینا یونیکام شبکه پرسرعت مخابراتی Gigabit LTE را راه‌اندازی کرده‌اند که تجربه‌ ارتباطی بی سابقه‌ای را برای مشترکان تلفن همراه به ارمغان می‌آورد.

به گزارش گرداب، با راه اندازی تجاری این شبکه پرسرعت مشترکان می توانند به خدمات تفریحی و چند رسانه ای با سرعت بالا دسترسی داشته باشند. افزایش فوق العاده سرعت اینترنت از جمله مزایای بهره گیری از این خدمات است.

به روزرسانی فنی Gigabit LTE توسط اریکسون صورت گرفته و هدف از راه اندازی شبکه یاد شده ارتقای تجربه کاربری افراد و جلب رضایت مردم چین عنوان شده است.

در حالی که تا پیش از این دسترسی به خدمات اینترنت پرسرعت و سرویس های داده در زمان مسافرت با ترن ها و قطارهای پرسرعت ممکن نبود، به روزرسانی یاد شده استفاده از خدمات نسل چهارم مخابراتی را در حین سفر با سرعت بالا ممکن می کند.

همچنین مشاهده ویدئو با کیفیت بالا از طریق این شبکه ها امکان پذیر خواهد بود. راه اندازی این شبکه جدید از طریق ترکیب سه استاندارد eMBMS، HEVC (H.265)  و  MPEG DASH صورت گرفته است.

با توجه به اینکه سرعت شبکه یاد شده به یک گیگابیت در ثانیه می رسد با استفاده از آن می توان در کمتر از 13 ثانیه یک فیلم سینمایی را با کیفیت 1080 پیکسل بارگذاری کرد.