Gerdab.IR | گرداب

فيس‌بوك بالاخره در برابر خواست معترضان كوتاه آمد

تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۹

مديران سايت فيس بوك سرانجام در برابر خواست كاربران معترضي كه به نقض حريم شخصي اعتراض داشتند، كوتاه آمد.

به گزارش گرداب به نقل از يو.اس.‌اي.‌تودي، طي روزهاي گذشته مشخص شده بود برخي از برنامه‌هاي كاربردي و نرم افزارهايي كه براي استفاده كاربران اين سايت توسط اشخاص و شركت‌هاي ثالث طراحي شده در اصل براي سرقت اطلاعات شخصي و كسب اطلاعات در مورد عادات كاربري اعضاي فيس بوك در نظر گرفته شده است.

به دنبال افشاي اين مسئله و اعتراض بي سابقه كاربران فيس بوك، اين شركت مجبور شد بسياري از اين برنامه‌ها را بلوكه كرده و از كار بياندازد. از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به FarmVille اشاره كرد كه يكي از بازي‌هاي شبكه‌اي محبوب در سايت فيس بوك بوده است. بررسي‌ها حاكي است تاكنون بيش از 56 ميليون نفر از كاربران اين سايت از بازي ياد شده استفاده كرده اند.

اين بازي تا به حال به طور گسترده براي بررسي عادات كاربران و انتقال آنها به شركت‌هاي تبليغاتي مورد استفاده قرار گرفته است.

فيس بوك در اطلاعيه‌اي كه در اين زمينه منتشر كرده اخبار منتشر شده در اين زمينه را اغراق آميز دانسته و مدعي شده كه هيچ مدركي در دست نيست كه از اين طريق اطلاعات شخصي جمع آوري شده يا مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد.
با اين حال فيس بوك اعلام كرده كه برخي از اين برنامه‌ها را كه ادعا شده براي نقض حريم شخصي مورد استفاده بوده‌اند را از كار انداخته است. اكثر اين برنامه‌ها توسط شركت‌هاي نرم افزاري مستقل و نه فيس بوك طراحي شده بودند.

منبع: فارس