راه‌اندازی نخستین مرکز آی ایکس کشور در اصفهان

راه‌اندازی نخستین مرکز آی ایکس کشور در اصفهان
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز IX کشور در اصفهان، گفت: دولت الکترونیک هنوز به صورت کامل در استان اصفهان محقق نشده است.

به گزارش گرداب، جعفر مطلب‌زاده امروز (دوشنبه) در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه دولت از این حوزه حمایت می‌کند، اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه سعی شده تا از شرکت‌های خارجی برای ارتقا فضای نمایشگاهی دعوت شود.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک به دو بخش خدمات دستگاه‌ها به مردم و خدمات درون بخشی دستگاه‌ها تقسیم می‌شود، افزود: در این نمایشگاه شرکت‌های داخلی تولیدات خود را عرضه می‌کنند، اما در سطح شهر واحدها این حوزه تولیدات خارجی را به فروش می‌رسانند که ممکن است برای افراد جذابیت بیشتری داشته باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه خدمات مورد نیاز برای ارائه به مردم شناسایی شده است، تصریح کرد: این خدمات در قالب وب‌ سایت‌های نهادهای دولتی و خدمات مورد نیاز آنها در دسترس مردم قرار می‌گیرد و البته امیدواریم خدمات بین دستگاهی نیز کامل شود.

مطلب‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ دستگاه به مرکز تبادل اطلاعات متصل هستند و امیدواریم در اصفهان نیز دستگاه‌ها از این مساله عقب نیفتند. دولت الکترونیک هنوز به طور کامل در استان اصفهان محقق نشده است، اما با پیگیری‌های انجام شده به سمت اجرای آن در حرکت هستیم.

وی گفت: اینترنت موبایل جای خود را در میان مردم باز کرده است و اپراتورهای موبایل خدمات و سرویس‌های مختلفی را به مردم ارایه می‌دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان اظهار کرد: مسئولان ارشد استان به تحقق دولت الکترونیک نگاه ایده آلی دارند و مدیریت استان در این خصوص به جد دنبال اجرایی شدن کامل دولت الکترونیک است.