«دولت همراه» وارد فاز نهایی شد

«دولت همراه» وارد فاز نهایی شد
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶

مهدی بینا گفت: پروژه راه اندازی خدمات «دولت موبایل» در کشور به زودی نهایی می شود و این سرویس روی تمامی پلتفرم های پرداخت درحال تست است.

به گزارش گرداب، مهدی بینا با بیان اینکه پروژه «دولت همراه» به عنوان بستری برای ارائه و دریافت خدمات دولت از طریق موبایل و دستیابی به هدف «دولت هوشمند»، مراحل نهایی را می گذراند، گفت: خدمات قابل ارائه از طریق این پروژه، به صورت یکپارچه روی تمامی کانال های قابل ارائه موبایل در حال نهایی سازی و تست است.

وی در مورد کانال های موبایل گفت: امکان استفاده از خدمات دولت از طریق موبایل با کانالهایی چون «کد دستوری، پیامک، IVR ، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی» فراهم شده و این پروژه فاز نهایی را می گذراند.

مدیرکل مرکز فاوا و امنیت نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در کنار این، در حال تست و نهایی سازی سیستم های مرتبط با خدمات موبایل از جمله سیستم احرازهویت و امضای دیجیتال و نیز NFC، هستیم که در صورت اتمام این موارد، ارائه خدمات دولت همراه آغاز می شود.

بینا با بیان اینکه مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران وظیفه مدیریت و کنترل و نظارت این پروژه را به عهده دارد، افزود: در این پروژه نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات به عنوان لایه حاکمیت حضور دارند و بخش خصوصی نیز مسئولیت به تصویرکشیدن این خدمات را برای مردم به عهده خواهد داشت.