Gerdab.IR | گرداب

مرثيه‌سرايي BBC براي مدير سايت‌هاي مستهجن

تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۸۹

شبكه بي‌بي‌سي فارسي در گزارش شب گذشته خود اين بار تلاش كرد تا از يك گرداننده سايت‌هاي ضد اخلاقي، فردي بي‌گناه بسازد كه بي‌خود و بي‌جهت در زندان به سر مي‌برد.

به گزارش گرداب به نقل از شبكه ايران، رسانه‌هاي بيگانه براي نيل به اهداف خود كه عمدتاً عليه نظام جمهوري اسلامي است در تمامي گزارشات خود از زندانيان آشوبگر و مجرمان آشوب‌هاي پس از انتخابات به عنوان "زندانيان سياسي" (!) ياد مي‌كند و به همين بهانه ضمن توصيف وضعي نامناسب از اوضاع جسمي و قضايي آنان، در ارائه سابقه و پيشينه خبر و رنگ دادن به اخبار و گزارش‌ها، روايتي وارونه از چرايي علل و شرايط زنداني شدن اين افراد به اصطلاح سياسي ارائه مي‌كند.

در همين راستا، مسائل پس از انتخابات وارونه تحليل شده و سوژه‌هايي مانند بازداشتگاه كهريزك و مواردي از اين دست برجسته مي‌شود تا ضمن اتهام‌زدايي از زندانيان و ترسيم چهره‌اي مظلوم و حق‌ به جانب از آنها، چهره‌اي خشن و امنيتي از دولت و حاكميت ارائه كند.

اما در يكي از اين گزارشات كه با هدف القائات رسانه‌اي و پرداختن به مسائل به اصطلاح حقوق بشري شب گذشته از شبكه بي‌بي‌سي فارسي پخش شد، افتخاري، همسر سعيد ملك‌پور (يكي از مجرمان زنداني) در ادعاهايي راي بر برائت همسرش از تمامي جرايم منتسب، كرده و مدعي شده است كه اعترافات مطروحه از سوي همسرش تحت شكنجه و فشار بازجويان بوده است!

رسانه دولتي انگليس كه خود از حاميان اصلي فتنه 88 و هدايت كنندگان آشوب‌هاي سال گذشته شناخته شده، در حالي از سعيد ملك‌پور به عنوان زنداني در بند نظام جمهوري اسلامي (!) ياد مي‌كند و مصاحبه‌اي را با همسر وي ترتيب داده است كه سعيد ملك‌پور با نام مستعار سياوش حسين‌خاني، مدير شبكه بزرگترين سايت‌هاي مستهجن، ضددين و ضد امنيت فارسي‌زبان و حامي فني و مالي سه سايت مبتذل ديگر است.

در واقع ملك‌پور گرداننده يكي از بزرگترين و مشهورترين سايت‌هاي پورنو فارسي و نيز حامي چندين سايت پورنوي نسبتاْ معروف ديگر بوده است. وی  از سوی کارشناسان مرکز بررسی‌های جرایم سازمان یافته سایبری سپاه  با ترفندی زیرکانه از کانادا به ایران کشانده و دستگیر شده بود.

اما نكته جالب توجه در اين است كه شبكه بي‌بي‌سي فارسي در خبرهايي كه در رابطه با ملك‌پور پخش كرده، هيچ اشاره‌اي به فعاليت اصلي وي نكرده و فقط به اين بسنده كرده است كه در مورد اين زنداني مسائل حقوق بشري رعايت نشده و ملك‌پور در رابطه با پرونده‌اي مربوط به جرايم اينترنتي، توسط سپاه پاسداران بي‌خود و بي‌جهت در زندان به سر مي‌برد.

رسانه دولتي انگليس رويه مورد اشاره را در حمايت از ديگر مجرمان آشوب‌هاي سال گذشته هم تكرار كرده است.