اپلیکیشن اندروید شناسایی صوت ساخته شد

اپلیکیشن اندروید شناسایی صوت ساخته شد
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶

به تازگی اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده که با تکیه بر فناوری «سونار» صدای فرد را شناسایی می کند. قرار است از این فناوری در دستیارهای صوتی مانند آمازون اکو و گوگل هوم نیز استفاده شود.

به گزارش گرداب، یکی از راه های دزدی هویت در جهان، استفاده از ویژگی های بیومتریک مانند تقلید صدای افراد است. بسیاری از سارقان با اصلاح صدای یک فرد و پخش آن در سیستم های امنیتی مختلف، اطلاعات کاربران را می دزدند. در همین راستا محققان  یک اپلیکیشن اندروید ساخته اند که با استفاده از فناوری سونار حرکات دهان کاربر هنگام صحبت کردن را رصد می کند. این فناوری از انتشار صوت برای ردیابی و ایجاد ارتباط میان اشیا روی سطح آب استفاده می کند.

 در هر حال فناوری جدید  Voice Gesture نام گرفته و می تواند میان کاربر زنده و صدای ضبط شده تمایز قائل شود.

این سیستم ردیابی با استفاده از بلندگو و میکروفون های معمول تلفن های هوشمند فعال می شود. همچنین سیستم موبایل را به عنوان یک رادار داپلر به کارمی گیرد که اصواتی با فرکانس بالا از بلندگوهای دستگاه پخش می کند و پژواک آن را در میکروفون و همزمان با صحبت کردن کاربر رصد می کند.

هنگامیکه کاربر کلمه رمز خود را می گوید: اپلیکیشن  یک سیگنال نامحسوس  منتشر می کند که از فک، دهان و زبان کاربر رد می شود و نوعی اثر خاص مختص به دهان هر فرد تولید می کند.

به هرحال گوگل مشغول بررسی این فناوری و به کارگیری آن در اندروید است. همچنین از این فناوری در دستیارهای صوتی مانند آمازون اکو و گوگل هوم نیز استفاده خواهد شد.