در کره جنوبی اتفاق افتاد

رشد بی‌سابقه درآمد شرکت‌های اینترنت اشیا

رشد بی‌سابقه درآمد شرکت‌های اینترنت اشیا
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶

شرکت‌های تجاری و علمی فعال در زمینه اینترنت اشیا (IoT ) در کره جنوبی سال گذشته شاهد رشد درآمد ۲۳.۴ درصدی بوده‌اند.

به گزارش گرداب، امروزه فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی در همه جنبه‌های روزانه زندگی مردم از قبیل بانک‌ها، بازار، حوزه‌های آموزشی و غیره تاثیرگذارند.
اینترنت اشیاء به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند.
این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 وزارت علوم کشور کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرده است که نرخ رشد درآمدهای شرکت‌های تجاری و علمی فعال در زمینه اینترنت اشیا (IoT ) سال گذشته به ۷.۱۶ متریلیون وون رسیده است که این بدان معناست که درآمدهای آنها ۲۳.۴ درصد رشد و افزایش داشته است.
طبق اعلام این وزارتخانه، این در حالیست که میزان درآمد شرکت‌های کره‌ای فعال درباره اینترنت اشیاء در مدت مشابه سال قبل از آن ۲۰۱۶ میلادی، ۵.۸ تریلیون وون بوده است.
می‌توان گفت که افزایش تقاضا و پیشرفت تکنولوژی در کنار ارائه و عرضه محصولات الکترونیکی و هوشمند در جهان موجب افزایش تعداد این شرکت‌ها و همچنین رشد درامدهایشان شده است.
نرخ عرضه و تقاضا هم در داخل کشور کره جنوبی و هم از خارج رو به افزایش قابل ملاحظه‌ای است که همین امر باعث می‌شود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران برآورد کنند در سال‌های آتی میزان رشد درآمدهای حاصل از فعالیت در زمینه گسترش اینترنت اشیاء در محصولات جدید و هوشمند نیز افزایش بی‌سابقه و چشمگیری پیدا کند.
در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تعداد ۲۰۱۸ شرکت تجاری در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و تعداد ۴۷۹ هزار و ۷۳۴ نفر نیز در این راستا استخدام کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین تجارت‌های جهانی، فعالیت در زمینه اینترنت اشیاء است چراکه علاوه بر عرضه محصولات جدید و کاربردی، اشتغالزایی نیز خواهد کرد.
در این بیانیه همچنین آمارهایی از چنین شرکت‌های تجاری و دانش بنیانی که در کره جنوبی فعالیت می‌کنند، نیز ارائه شده است که بدین ترتیب می‌توان گفت در این کشور، ۳۵۱ شرکت، پلت‌فرم و اپلیکیشن‌ مربوطه را ارائه می‌دهند، ۱۲۶ شرکت در زمینه شبکه‌های اینترنت اشیاء فعالیت می‌کنند و ۵۴۳ شرکت نیز محصولاتی با پشتیبانی از اینترنت اشیاء عرضه می‌کنند.
اینترنت اشیاء در وهله اول در استفاده از زمان موجب صرفه‌جویی می‌شود که به تبع آن در حوزه‌های مربوط به انرژی نیز صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد. این فناوری می‌تواند در ساختمان‌ها و مجتمع‌های بزرگ برای استفاده درست و تنظیم مصرف انرژی، در کنترل سیستم‌های هوشمند، سلامت و بهداشت، ترافیک، کشاورزی، حمل و نقل و نیز مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود این، مساله مهمتر ایجاد بستر لازم برای تسهیل ورود و راه‌اندازی فناوری‌های نوین در کشور بوده و ورود فناوری‌های نوین به کشور بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم امری بیهوده است.