سوء استفاده از اطلاعات کاربران پیام‌رسان «بله» پای ماهر را وسط کشید

سوء استفاده از اطلاعات کاربران پیام‌رسان «بله» پای ماهر را وسط کشید
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

با انتشار فایل تصویری از سوءاستفاده پیام‌رسان «بله» از اطلاعات کاربران موبایل، بانک ملی واکنش نشان داد اما وسعت این انتشار به اندازه‌ای بود که پای مرکز ماهر را هم وسط کشید.

به گزارش گرداب، در پی انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری مبنی بر سوءاستفاده اپلیکیشن پیام‌رسان "بله" از اطلاعات کاربران که صرفا با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته است، ماهر اطلاعیه‌ای داد.

گفته شده است که اینگونه اظهارنظر نسبت به امنیت اپلیکیشنها فاقد هرگونه اعتبار است؛ مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیتهای پیاده‌سازی شده و تنظیمات برنامه‌نویس هستند.

در ادامه اطلاعیه آمده است که در واقع برای ارائه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعالسازی مجوز‌هایی در برنامه باشد؛ یک بررسی ساده درباره سایر اپلیکیشنهای داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند.

به گزارش تسنیم، طی چند روز اخیر شاهد انتشار وسیع یک ویدئو در شبکه‌های اجتماعی درباره اپلیکیشن پیام‌رسان «بله» بودیم که در آن فردی پشت دخل یک مغازه نشسته و اطلاعات بی‌اساسی درباره این اپلیکشن می‌داد.

همچنین لازم به توضیح است که در ویدئوی منتشر شده حتی تعریف و توضیح برخی از مجوزها نیز کاملا اشتباه است. بطور کلی اظهار نظر در خصوص امنیت هر اپلیکیشنی نیازمند بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی است.

وسعت انتشار این ویدئو به اندازه‌ای بود که واکنش بانک ملی ایران را نیز به دنبال داشت و اعلام کرد: این کلیپ اخیرا در فضای مجازی به قصد تخریب سرویس مذکور و تشویش اذهان برخلاف حقیقت منتشر شده است؛ دسترسی به اطلاعات کاربران در سرویس «بله» همانند سایر پیام‌رسانهای موجود، محدود به همان مورد خاصی است که کاربر صرفاً در زمان استفاده اجازه آن را صادر می‌کند.