لزوم مدیریت بیشتر فضای مجازی در مواقع خاص

لزوم مدیریت بیشتر فضای مجازی در مواقع خاص
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

فرمانده ناجا از مسئولان خواست که مدیریت بیشتری در فضای مجازی به ویژه هنگام وقوع اتفاقات خاص داشته باشند.

به گزارش گرداب، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش روسای پلیس فتا که صبح امروز در مقر این پلیس برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت:  امسال جرائم در فضای مجازی ۴۴ درصد افزایش داشته است و درعین حال قدرت کشف پلیس نیز ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که از وقوع جرایم پیشگیری کنیم، تصریح کرد: البته اگر جرمی هم رخ دهد قطعا ما نسبت به برخورد با آن اقدام خواهیم کرد.

راه‌اندازی آزمایشگاه ادله دیجیتال در ۷ استان‌

سردار اشتری با بیان اینکه هفت آزمایشگاه ادله دیجیتال در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، کهگیلویه و بویر احمد، تهران بزرگ و ... راه‌اندازی شده است، گفت: این آزمایشگاه‌ها در موفقیت‌های پلیس فتا تاثیر گذار خواهد بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در حاضر پلیس فتا در ۱۴۰ نقطه از کشور مستقر شده است، خاطرنشان کرد: در سال آینده استقرار پلیس فتا را حدود ۳۰ درصد افزایش دهیم علاوه بر آن به دنبال تقویت آزمایشگاه‌ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درمورد بیشترین جرایم رخ داده اظهار کرد:‌ جرایم با موضوعات مالی و کلاهبرداری و برداشت‌های غیر مجاز از جمله بیشترین جرایم رخ داده است که با هوشیاری مأموران بسیاری از آنها منجر به کشف شده است همچنین در این زمینه با بانک‌ها نیز هماهنگی شده است.

وی در باره نقش فضای مجازی در تهدیدهای اجتماعی کشور اظهار کرد: امروزه تهدیدات اقتصادی ، سیاسی، امنیتی، فرهنگی اجتماعی و ... در کشور وجود دارد که حتما فضای مجازی نقش قابل ملاحظه‌ای در آن دارد.

 فرمانده ناجا با بیان اینکه  در میدان اقدامات نیز پلیس مقابله خوبی با این تهدیدات داشت، اظهارکرد:‌ از مسئولین می‌خواهم بر فضای مجازی مدیریت کنند به ویژه در زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد؛ چرا که باید این فضا مدیریت شود.

سردار اشتری با بیان اینکه پلیس در کنار مردم است درباره نقش پلیس فتا در مبارزه با پول شویی گفت: ارتباط خوبی بین موسسات مالی و مراکزی که با پول ارتباط دارند با پلیس فتا برقرار شده است؛ البته این ارتباط به صورت ایده‌آل نیست و ما امیدواریم از این ظرفیت استفاده شود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره نظر پلیس در مورد بیت کوین و ارزهای دیجیتالی اظهار کرد:  موضع ما دراین زمینه همان موضع مسئولان اقتصادی است و ما نیز باید تجهیزاتمان را به روز کنیم.