فعالان شبکه های کامپیوتری خواستار شدند؛

بازنگری در آیین نامه تایید نمونه تجهیزات رایانه‌ای

بازنگری در آیین نامه تایید نمونه تجهیزات رایانه‌ای
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

فعالان شبکه های کامپیوتری خواستار بازنگری در آیین نامه تایید نمونه تجهیزات رایانه ای و فناوری اطلاعات، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شدند.

به گزارش گرداب، فعالان حوزه شبکه های رایانه ای با طرح مشکلات مختلف خود در ارتباط با آئین نامه تایید نمونه تجهیزات فاوا، خواستار توجه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اعمال نظرات کارشناسی صنف رایانه، در این آئین نامه شدند.

فعالان حوزه شبکه های رایانه ای با اشاره به پابرجایی مشکلات یک دهه گذشته در این حوزه و ابهامات اجرای آئین نامه تایید نمونه تجهیزات فاوا از مدیران رگولاتوری خواستند تا در بازنگری این آئین نامه، پیشنهادها و راهکارهای بخش خصوصی برای حل مشکلات تایید نمونه تجهیزات رایانه ای را درنظر بگیرد.

براساس این اعلام، نظر به تاکید قول‌های مساعد رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین همراهی مثبت معاون بررسی های فنی و صدور پروانه برای حل مشکلات موجود در آئین نامه فوق و ایجاد نگاه نو و ورود تفکر تازه در ۵ ماه اخیر در رگولاتوری، اما همچنان سایه آیین نامه های معیوب قدیمی بر بدنه داخلی رگولاتوری به شدت سنگینی کرده و به نظرات صنف برای اصلاح این آئین نامه توجه نشان داده نمی شود .

اعضای کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران پیش از این اعلام کردند که طبق بررسی ها، تعرفه ۸۵۱۷۶۲۳۰ برای تجهیزات شبکه نه در ایران و نه در کشور های دیگر مشمول مقررات استاندارد اجباری نبوده و عده ای به بهانه عدم وجود نمایندگی برخی شرکت های معتبر خارجی و بهانه های دیگر و تاکید بر ارزیابی تجهیزات به این تعرفه اصرار دارند. آمار ها نشان می دهد که این مسئله منجر به افزایش قاچاق این تجهیزات نیز شده است .

در این راستا جلسه هم فکری فعالان حوزه شبکه های رایانه ای با حضور رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و تعدادی از اعضای هیات مدیره این سازمان برگزارشد.