هکر ایمیل رئیس سابق سیا به ۲ سال زندان محکوم شد

هکر ایمیل رئیس سابق سیا به ۲ سال زندان محکوم شد
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

پسر جوانی که با پایه گذاری یک گروه هکری ایمیل «جان برنان» رئیس سابق سازمان جاسوسی سیا را هک کرده بود، به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش گرداب، این جوان که کین گمبل نام دارد، با نام مستعار کراکا در فضای مجازی فعالیت می کرد و گروه هکری Crackas With Attitude را به منظور هدف قرار دادن مقامات آمریکایی و سرقت اطلاعات آنها در اینترنت تاسیس کرده بود.

از جمله مقامات آمریکایی که هدف حملات این گروه قرار گرفته اند، می توان به مارک گیالیانو معاون اف بی آی، جیمز کلاپر مدیر سازمان اطلاعات ملی و برخی همکاران و اعضای خانواده این افراد اشاره کرد.

گمبل که از اتباع انگلیس است در اوایل سال ۲۰۱۶ دستگیر شد و در اکتبر سال ۲۰۱۷ به جرم فعالیت های هکری به تحمل زندان محکوم شد. وی تازه به سن ۱۸ سالگی رسیده و بر اساس حکم قاضی تمامی رایانه های متعلق به وی هم ضبط شده است.

روش مورد استفاده این هکر و همکارانش مهندسی اجتماعی بوده است. در این روش تلاش می شود تا با جلب اعتماد فرد قربانی اطلاعات محرمانه وی دریافت شده و در نهایت کلمه عبور ایمیل وی مشخص شود. این گروه ۴۰ فایل ضمیمه حساس را در ایمیل های برنان به سرقت برده اند که برخی از آنها در سایت افشاگر ویکی لیکس منتشر شده اند.

هکرهای یادشده ایمیل های کلاپر و همسرش را نیز هک کرده و به تلفن منزل وی دسترسی یافتند. سرقت و انتشار اطلاعات تماس ۲۰ هزار کارمند اف بی آی از جمله دیگر اقدامات این گروه هکری بوده است.

اعضای باقیمانده این گروه می گویند تنها زمانی فعالیت های خود را بر ضد منافع دولت آمریکا متوقف می کنند که این کشور روابط خود را با اسرائیل قطع کند. اما مقامات دولت آمریکا فعالیت های این گروه هکری را تروریستی توصیف کرده اند.