پرونده هکر لینکدین و دراپ باکس در آمریکا رسیدگی می شود

پرونده هکر لینکدین و دراپ باکس در آمریکا رسیدگی می شود
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷

هکر روسی شبکه‌های اجتماعی آمریکایی بالاخره به دام دادگاه فدرال ایالات متحده افتاد تا به جرائم سایبری وی رسیدگی و مجازات سنگینی برایش تعیین شود.

به گزارش گرداب، یک هکر روسی که برای نخستین بار در پنجم اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی به جرم هک و نفوذ به اطلاعات شخصی بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر در شبکه‌های اجتماعی آمریکایی در جمهوری چک دستگیر و تحویل مقامات قضایی این کشور شد، حالا به امریکا باز گردانده شده تا دادگاه عالی قضایی ایالات متحده به جرائم وی رسیدگی کند.

این هکر روسی۳۰ ساله  که یوگنیی الکساندروویچ نیکولین نام دارد، در سال ۲۰۱۲ میلادی حدود ۶ سال پیش، به اطلاعات شخصی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی لینکدین، دراپ باکس و فرم اسپرینگ دسترسی و نفوذ پیدا کرد. به گفته منابع آگاه، هنوز انگیزه این هکر برای دسترسی به این حجم از اطلاعات شخصی و کاری کاربران معلوم و مشخص نشده است.

دو سال پیش بود که ماموران پلیس بین الملل (اینترپل) با همکاری ماموران پلیس فدرال آمریکا (FBI ) این هکر روسی در شهر پراگ، جمهوری چک دستگیر شد و به تازگی نیز تحویل دادگاه فدرال ایالات متحده داده شده است تا ادامه پرونده و رسیدگی به جرائم سایبری وی در این کشور صورت گیرد.

حداکثر مجازات برای جرائم نیکولین، ۳۲ سال حبس در زندان و جریمه ای بالغ بر یک میلیون دلار خواهد بود.