Gerdab.IR | گرداب

ايتاليا هم در مورد جاسوسي گوگل به صرافت افتاد

تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹

مقامات قضايي ايتاليا معتقدند گوگل قوانين محلي ايتاليا در ارتباط با حريم شخصي را با جمع آوري اطلاعات از طريق شبكه‌هاي بي سيم در جريان عكس برداري براي سرويس نماي خياباني نقض كرده است.

مقامات قضايي ايتاليا تحقيقات در مورد عملكرد سرويس نماي خياباني گوگل را آغاز كرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از آي‌دي‌جي، اين مقامات معتقدند كه گوگل قوانين محلي ايتاليا در ارتباط با حريم شخصي را با جمع آوري اطلاعات از طريق شبكه‌هاي بي سيم در جريان عكس برداري براي سرويس نماي خياباني نقض كرده است.

اين تحقيقات تحت سرپرستي Eugenio Albamonte دادستان رم انجام خواهد شد و گوگل قول داده در اين زمينه با مقامات ايتاليايي همكاري كند. همچنين عموم مردم مي‌توانند اطلاعات خود در اين زمينه را در اختيار مقامات محلي بگذارند.

پيش از اين ماركو پانچيني سخنگوي گوگل در ايتاليا به علت نقض حريم شخصي كاربران در ايتاليا عذرخواهي كرده بود و گفته بود جمع آوري تصادفي اطلاعات شبكه‌هاي بي سيم از طريق سرويس نماي خياباني اشتباهي است كه ما عميقا از آن متاسفيم و به اين خاطر عذرخواهي مي‌كنيم.

در مقابل مقامات ايتاليايي معتقدند نگراني اصلي مربوط به آن است كه اطلاعات شخصي جمع آوري شده از مردم توسط گوگل مورد سوءاستفاده قرار بگيرد. اين يك كار غيرقانوني است و گوگل حق نداشته تحت هيچ عنواني اطلاعات شخصي كاربران را جمع آوري كند. اين شركت از اين طريق محتوا و آدرس ايميل كاربران و حتي كلمات عبور آنان را جمع آوري كرده است.

منبع: فارس