با قوانین کوانتومی ؛

انتقال اطلاعات محرمانه دیجیتالی امن می‌شود

انتقال اطلاعات محرمانه دیجیتالی امن می‌شود
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

شرکت توشیبا مدعی یافتن روشی کاملا ایمن برای انتقال پیام های رمزگذاری شده در فضای مجازی با استفاده از قوانین مکانیک کوانتومی شده است.

به گزارش گرداب، در قالب این روش که رمزگذاری کوانتومی نام گرفته، بیت ها یا ذرات حاوی اطلاعات در قالب پروتون های مجزا منتقل می شوند که خواندن داده های ذخیره شده در آنها بدون برجای گذاشتن ردپای دیجیتال ممکن نخواهد بود.

از همین رو هرگونه تلاش هکرها برای سرقت و مشاهده این گونه اطلاعات کاملا قابل ردگیری و مشاهده بوده و تلاش های همراه با خطا و آزمون این افراد نیز به طور دقیق امکان بررسی خواهد داشت.

شرکت توشیبا مدعی است در صورت استفاده از این روش در آینده می توان امنیت کلیدهای رمزگذاری کوانتومی را به طور کامل تضمین کرد.

این شرکت می گوید با استفاده از این روش مبتنی بر مکانیک کوانتومی می توان داده های فوق محرمانه و حساسی مانند اطلاعات بیومتریک و ژنتیکی افراد را هم با حفظ امنیت منتقل کرد. در قالب این روش به هر فرایند انتقال داده یک کلیدرمزگذاری شده خاص و بی همتا نیز اختصاص می یابد که استفاده از آن تنها توسط گیرنده و فرستنده پیام ممکن است.

توشیبا از این روش رمزگذاری داده با موفقیت برای انتقال اطلاعات در یک مسیر ۵۵۰ کیلومتری استفاده کرده و امیدوار است در آینده آن را در مسیرهای فیبرنوری دیگری نیز مورد بررسی و آزمایش قرار دهد.