پس از سالها وقفه؛

جلسه شورای عالی فضایی به زودی برگزار می شود

جلسه شورای عالی فضایی به زودی برگزار می شود
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

جلسه شورای عالی فضایی به زودی برگزار می شود

به گزارش گرداب، شورای عالی فضایی عالی‌ترین مرجع سیاستگذاری در حوزه فضایی کشور، مطابق با سند جامع توسعه هوافضا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه سیاستگذاری اجرایی، راهبری، نظارت و تصویب برنامه‌های کلان و راهبردهای حوزه فضایی را با رعایت سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی برعهده دارد.

مطابق با اساسنامه این شورا، شورای عالی فضایی که ریاست آن برعهده رئیس جمهور است باید حداقل دوبار در سال تشکیل جلسه دهد. اما براساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی این شورا طی ۱۴ سال گذشته (از سال ۸۳) تاکنون تنها ۳ بار تشکیل شده و در دولت دهم و یازدهم اصلا تشکیل نشده است.

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به برگزاری جلسات مستمر کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی با حضور حداکثری اعضا، گفت: بزودی شاهد برگزاری جلسه شورای عالی فضایی خواهیم بود.

وی گفت: هجدهمین جلسه کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی به ریاست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور دیگر اعضا نیز تشکیل شد که در این جلسه نقشه راه حوزه فضایی کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و همه اعضا بر لزوم داشتن اهدافی مشخص و چشم اندازی روشن برای حوزه فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ تاکید داشتند.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: بی شک تحقق اهداف فضایی کشور نیازمند تعیین برنامه اقدام مشخص به همراه شفاف سازی نقش بازیگران این عرصه در جهت تحقق اهداف آن است که این امر حضور موثر، تعامل و همکاری تمامی بخش ها را می طلبد.

به گفته براری، برگزاری دو جلسه کمیسیون راهبردی شورای عالی فضایی، به عنوان مهمترین نهاد تصمیم ساز در ساختار شورای عالی فضایی، در مدت زمان کوتاه و با حضور حداکثری اعضا، نشان از همدلی و تعامل نقش آفرینان این حوزه در جهت تدوین برنامه ای منسجم و اجرایی در ساختار فضایی کشور است که با ادامه این روند، بزودی شاهد برگزاری جلسه شورای عالی فضایی خواهیم بود.

وی پیش از این نیز گفته بود جلسه شورای عالی فضایی با هدف تصویب سند توسعه برنامه فضایی کشور تا افق ۱۴۰۴ تشکیل خواهد شد.